
Kompanija Hyundai ne namerava da razvija nove dizel motore, ali će postojeći biti unapređeni.
Automobilska industrija se okreće elektrifikaciji zbog sve strožih restrikcija koje se odnose na emisiju gasova, a to najviše utiče na dizelske motore.
Nakon afere Dieselgate s Volkswagen Grupom u centru pažnje proces nestajanja dizelskih motora je ubrzan iako su još uvek relativno popularni u Evropi. Ipak, prodajni rezultati pokazuju da su hibridi i električni automobili popularniji od dizela.
Zbog toga nije iznenađenje što Hyundai odustaje od razvoja novih dizelskih motora, odnosno, južnokorejska kompanija je zaustavila razvoj u drugoj polovini prošle godine. Dakle, novih dizelskih motora neće biti, ali će se trenutna ponuda dizela ipak unapređivati u narednim godinama. To znači da će proći još neko vreme dok Hyundai u potpunosti ne eliminiše "dizelaše".
Što se tiče benzinskih motora, oni ostaju relevantni jer Hyundai planira da proizvodi hibride i plug-in hibride u godinama koje dolaze. Zbog toga će "benzinci" još dugo živeti, a inženjeri uspevaju da ih učine efikasnijim i tako zadovolje zakone.
Sredinom decenije će na snagu stupiti Euro 7 norma, tako da svi proizvođači na Starom kontinentu moraju da se pripreme za njih. U međuvremenu se radi i na pripremmi za neizbežnu eru električnih automobila, što traži velike investicije u nove platforme. Hyundai je najavio da će do 2025. godine imati 23 potpuno električna modela, a taj električni talas najavljuje model Ioniq 5.
Kia takođe priprema električne automobile, a isto se očekuje i od luksuznog brenda Genesis.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs