
Britanski projekat Bloodhound LSR (Land Speed Record) još jednom je na ivici finansijskog kolapsa. Kako bi u narednih godinu ili dve postao najbrži automobil na svetu i premašio granicu od 1.000 milja na sat, potreban im je novi vlasnik s pozamašnom svotom novca, piše Autonet.hr.
Projekat Bloodhound LSR (Land Speed Record) je britanski poduhvat u kojem posebno napravljenim raketnim vozilom želi da se postavi novi rekord za najveću brzinu vožnje po tlu – i da se postigne rekord od čak 1.000 milja na sat, odnosno 1.609 km/h. Time bi Bloodhound LSR postao i zvanično najbrže vozilo koje se ikada kretalo po tlu i srušio bi rekord vozila Thrust SSC (SuperSonic Car) koji sada iznosi 1.228 km/h.
Poslednji put kada smo pisali o ovom projektu, bilo je to u jesen 2019. godine, kada je odrađen poslednji set probnih vožnji. Tada je njihov vozač, inače vojni pilot, Andy Green, u 50 sekundi vožnje ovih raketnim automobilom dostigao brzinu od 628 mph, odnosno 1.010 km/h, na tlu isušenog jezera Hakskeenpan u južnoafričkoj pustinji Kalahari. Sve to je omogućio preduzetnik Ian Warhurst koji je godinu pre obezbedio sredstva za razvoj ovog uzbudljivog, ali vrlo skupog, projekta. Da nije bilo njega, projekat bi tada verovatno bio ugašen zbog nedostatka novca.
Kako bi projekat Bloodhound LSR nastavio s radom i zaista postigao svetski rekord kome stremi, biće potrebno da se još jednom spasi od finansijske propasti. Trenutno najbrži automobil na svetu je ponovo, naime, na prodaju. Warhurst kaže da je odlučio da se povuče iz ove priče zbog teške ekonomske situacije izazvane pandemijom, te da sada poziva zainteresovane ulagače da preuzmu kompletan projekat.
Za nepoznati iznos novca novi vlasnici bi dobili upravljanje nad krovnom kompanijom, kao i automobil sposoban za postizanje preko 1.000 km/h, s potencijalom postizanja i do 1.000 milja na sat kroz narednih godinu ili dve. Sveži kapital bi obezbedio da se održi planirano rušenje rekorda, za sada zakazano za 2022. godinu. Druga opcija jeste konzervacija i parkiranje u skladište pa onda čekanje na bolja vremena.
Bloodhound LSR inače pokreće jedan Rolls-Royceov turboventilatorski motor (poznat iz mlaznog aviona Eurofighter), a uz njega je tu i hibridni raketni motor nordijskog proizvođača Nammo. Samo za potrebe upumpavanja goriva u glavni motor koristi se Jaguarov V8 turbo punjeni automobilski motor. Samo instalacija novog raketnog motora Nammo, potrebnog za postizanje još većih brzina, koštala bi oko 8 miliona funti. Deo toga bi se vratio i kroz sponzorstva, kaže Warhurst, koji javno poziva potencijalne finansijere da ga kontaktiraju.
Izvor: Autonet.hr