
Nije iznenađenje da su opozivi nezgodan slučaj za proizvođače automobila širom sveta. Kako bi sprečili ove probleme, proizvođači će preći hiljade kilometara sa svojim test automobilima, na arktičkom snegu i na esktremno visokim temperaturama. Ipak, bez obzira na to, nemoguće je u potpunosti eliminisati sve mehaničke prepreke.
Mnogi proizvođači automobila imaju najbolju nameru što se tiče brzog izdavanja opoziva i popravljanja vozila. Međutim, kako prenosi Revija HAK, nedavna studija Univerziteta Indiana, Kelley School of Business pokazuje da je 73 posto opoziva najavljeno u grupama ili klasterima, što sugeriše obrazac za ove vrste najava. Znači, većina proizvođača grupiše opozive kako bi se sakrili u moru drugih opoziva.
Najveća pokretačka snaga u ovom komplikovanom problemu je tržište deonica. Kao takva, studija je posmatrala šest proizvođača automobila s deonicama kojima se javno trguje u SAD-u: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan i Toyota. Od šest proizvođača automobila koji su bili uključeni u studiju, samo je 9 posto opoziva je bilo pre ostatka grupe, s tim da je Toyota bila izuzetak od pravila s mnogo više nasumičnih opoziva, dok su 31 posto njih bilo prvi opozivi.
– Implikacija je da autokompanije svesno ili nesvesno odlažu najave o opozivu dok ne uspeju da se sakriju u stadu – rekao je George Ball, docent za operacije i tehnologije donošenja odluka i naučni saradnik s fakulteta Weimer sa Univerziteta Indiana.
Izvor: Revijahak.hr