home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Airbag

Nije iznenađenje da su opozivi nezgodan slučaj za proizvođače automobila širom sveta. Kako bi sprečili ove probleme, proizvođači će preći hiljade kilometara sa svojim test automobilima, na arktičkom snegu i na esktremno visokim temperaturama. Ipak, bez obzira na to, nemoguće je u potpunosti eliminisati sve mehaničke prepreke.

Mnogi proizvođači automobila imaju najbolju nameru što se tiče brzog izdavanja opoziva i popravljanja vozila. Međutim, kako prenosi Revija HAK, nedavna studija Univerziteta Indiana, Kelley School of Business pokazuje da je 73 posto opoziva najavljeno u grupama ili klasterima, što sugeriše obrazac za ove vrste najava. Znači, većina proizvođača grupiše opozive kako bi se sakrili u moru drugih opoziva.

Najveća pokretačka snaga u ovom komplikovanom problemu je tržište deonica. Kao takva, studija je posmatrala šest proizvođača automobila s deonicama kojima se javno trguje u SAD-u: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan i Toyota. Od šest proizvođača automobila koji su bili uključeni u studiju, samo je 9 posto opoziva je bilo pre ostatka grupe, s tim da je Toyota bila izuzetak od pravila s mnogo više nasumičnih opoziva, dok su 31 posto njih bilo prvi opozivi.

– Implikacija je da autokompanije svesno ili nesvesno odlažu najave o opozivu dok ne uspeju da se sakriju u stadu – rekao je George Ball, docent za operacije i tehnologije donošenja odluka i naučni saradnik s fakulteta Weimer sa Univerziteta Indiana.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 659



Komentari