
Lepe vesti: BMW odeljenje Classic je obnovilo istorijski prototip modela M8 E31, vrativši ga u stanje kakav je bio kad je bio nov uz obećanje da će svi zainteresovani imati priliku da ga vide i čuju kad to dozvole vremenski uslovi.

U videu na njihovom YouTube kanalu ljudi iz odeljenja pričaju priču o ovom jedinstvenom prototipu kultne "Osmice" koji nikad nije ušao u seriju te priznaju da im je kod restauracije najveći izazov predstavljala zamena "trkačkog" rezervoara za gorivo koji je napravljen od gume s unutrašnjom oblogom od pene koja se s vremenom raspala.
Kako piše Jutarnji.hr, ovaj prototipni M8 je život započeo kao projekat odobren od vrha kompanije, a nastao je u režiji nekolicine inženjera entuzijasta 1990-ih, s ciljem stvaranja istinskog ubice superautomobila s potpisom Bayerische Motoren Werke. Kad je taj prvi prototip završen, uprava je jednostavno povukla celi projekat, smatrajući ga preskupim za proizvodnju. BMW nikada nije ni pokazao prototip, držeći ga zaključanim i skrivenim daleko od svetskih očiju dobrih 20 godina, sve do 2010. kad je konačno pokazan javnosti.

Auto izgleda upravo tako, s agresivnijim branicima i bočnim otvorima za hlađenje raspoznaje se kao najmoćnija "Osmica" spremna za izazivanje na megdan najbržih superautomobila svog vremena. Ispod poklopca motora nalazi se jedinstveni 6,0 litarski V12 motor sa zapanjujućih 640 konjskih snaga. Ne zaboravite, pričamo o 1990. godini! Takva snaga je pre 30 godina bila jednostavno nečuvena, a najsnažnija verzija Serije 8 je tada bio model 850CSi s 5,6 litarskim V12 motorom od 381 KS.
Praktično, inženjeri su motor postavili što je moguće bliže kabini i niže podu kako bi postigli najbolji mogući raspored masa i iz tog razloga motor ima podmazivanje sa suvim koritom, dok je rezervoar ulja smešten u prtljažnik dok uljni vodovi prolaze ispod krova, jer sve to ipak nije stalo ispod prednjeg poklopca.
"Kad ulje napaja motor, možete da ga čujete kako se kreće kroz vodove ispod krova", rekao je u videu jedan od inženjera koji su radili na prototipu M8. Nema šta, ovaj M model zaista ima nešto posebno zahvaljujući svom "bolesno" snažnom V12 atmosfercu. Za poređenje, čak je i McLaren F1, najbrži auto na svetu tog vremena, takođe s V12 atmosfercem imao manje konja - 627...
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: BMW