home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID.4

Volkswagen grupa pojačava tempo svoje transformacije u vodećeg pružaoca individualne mobilnosti u električno i potpuno povezano doba. U tu svrhu grupa će sistematski poboljšavati svoju uspešnu strategiju platforme.

U budućnosti će se vozila i usluge svih marki grupe bazirati na uglavnom standardizovanim tehničkim temeljima. Kako prenosi Tportal.hr, nova mapa puta ima četiri elementa: hardver, softver, baterije i punjenje, kao i usluge mobilnosti. Na ovaj način Volkswagen grupa će smanjiti složenost, iskoristiti ekonomiju razmera i sinergije između marki i uopšte ubrzati transformaciju grupe koja je već započela. Kako bi osigurala ulaganja u buduće tehnologije, grupa će nastaviti da se fokusira na svoju osnovnu delatnost i jača svoje finansijske temelje.

U tom kontekstu, Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen AG-a, rekao je na predstavljanju finansijskih izveštaja za proteklu fiskalnu godinu, sledeće: 'Elektrifikacija i digitalizacija menjaju vozilo brže i radikalnije nego ikada pre. Ekonomija razmera je apsolutno kritična za oba pitanja. Naša karta platforme dovešće nas u još bolji položaj da iskoristimo puni potencijal našeg saveza Grupe. Udruživanjem snaga naših jakih marki, moći ćemo tako da još brže povećamo svoje buduće tehnologije i maksimiziramo broj ljudi koji od njih imaju koristi.'

U modularnom alatu za električni pogon (MEB), Volkswagen već ima jednu od najsnažnijih potpuno električnih platformi u industriji. Ova splatforma se sada proširuje širom sveta proizvodnjom u Evropi, Kini i SAD-u. Do 2022. godine u celoj Grupi biće ponuđeno 27 modela baziranih na MEB-u. Uz to, već sledeće godine Grupa će lansirati svoja prva vozila bazirana na Premium Platform Electric (PPE), s bržim ubrzanjem, većim dometima i kraćim vremenima punjenja. Do sredine decenije Grupa želi da razvije platformu skalabilnih sistema (SSP), sledeću generaciju potpuno električnih, potpuno digitalnih i visoko skalabilnih platformi vozila, na kojima se tada mogu graditi modeli svih marki i segmenata.

Što se tiče povezanosti i softvera na vozilu, Volkswagen u narednim godinama želi da postigne sinergijske efekte svih marki. Sve to će se bazirati na operativnom sistemu VW.OS koji je isporučio Car.Software-Org., koji je uspostavljen 2020. Verzija 1.2 bi trebalo da usledi u PPE-u. Verzija 2.0 biće naknadno uvedena u celu Grupu sa SSP-om. Do tada će se interni udeo u razvoju softvera za automobile povećati sa sadašnjih 10 na 60 posto. Car.Software-Org. takođe razvija tehničke temelje za autonomnu vožnju, poslovne modele bazirane na podacima i nove usluge mobilnosti.

Model platforme

Model platforme za buduće tehnologije

Uz to, Volkswagen takođe sledi strategiju platforme za baterije i punjenje: počevši od 2023. godine, Grupa će predstaviti objedinjenu ćeliju koja će se proširiti širom sveta. Do 2030. godine objedinjena ćelija bi trebalo da bude instalirana na oko 80 posto svih električnih vozila Grupe različitih marki. Volkswagen će tako smanjiti troškove baterijskih ćelija do 50 posto u početnom segmentu i do 30 posto u segmentu volumena. Kako bi osigurali da se potražnja za baterijskim ćelijama može da zadovolji, Volkswagen i njegovi partneri planiraju da do kraja decenije u Evropi izgrade šest fabrika ćelija ukupnog kapaciteta 240 gigavat sati. Grupa takođe podstiče širenje javne mreže brzog punjenja u Evropi, Kini i SAD-u.

Četvrti element nove mape puta se sastoji od usluga mobilnosti i ostalih usluga. To uključuje, između ostalog, uslugu udruživanja vožnje (ride pooling service) MOIA, WeShare ponudu deljenja automobila i fleksibilne usluge pretplate od Volkswagen banke. Kako razvija svoju ponudu usluga, Volkswagen stiče stručnost u sistemima koju prema potrebi razvija s partnerima.

Herbert Diess je rekao: 'Volkswagen će takođe biti šampion platforme u novom svetu mobilnosti. Naša karta jasno određuje kako će se to postići, omogućujući nam da ubrzamo našu transformaciju u grupu mobilnosti vođenu softverom. Krenućemo na ovo putovanje s novokonfigurisanim Upravnim odborom i na solidnim finansijskim temeljima. Naš dobar efekat u 2020. godini, godini u kojoj dominira kriza, daće nam dodatni zamah.'

Fiskalna godina 2020. je uspešno završena

Volkswagen je krajem februara već objavio ključne podatke Grupe za prošlu fiskalnu godinu i prognoze za 2021. godinu. Godišnje izveštaj objavljen danas predstavlja detaljne podatke o poslovnoj uspešnosti marki i regija.

Frank Witter, član Upravnog odbora Grupe odgovoran za finansije i informatiku, ističe: 'Volkswagen grupa je ponovo dokazala svoju robusnost 2020. godine, uprkos kontinuiranim izazovima koje postavlja pandemija Covid-19. Naša operativna dobit pre posebnih stavki u iznosu većem od 10 milijardi evra je znatno premašila očekivanja na vrhuncu pandemije u proleće 2020. Vrlo smo zadovoljni što je - uprkos pandemiji - Volkswagen grupa ispunila svoj strateški cilj stvaranja čistog novčanog toka od više od 10 milijardi evra u 2020.'

Kina, najvažnije jedinstveno tržište, brzo se oporavila i pokazala se kao sidro stabilnosti u krizi. Sve robne marke Grupe koje su tamo zastupljene postigle su pozitivne rezultate. U Južnoj Americi Grupa je povećala svoj tržišni udeo na novi rekord od više od 14 posto. Grupa očekuje povratak profitabilnosti tamo u tekućoj fiskalnoj godini. Pet godina nakon dizelske krize, Volkswagen se vratio u Severnu Ameriku s velikim brojem novih modela prilagođenih američkom tržištu. U Evropi je prodaja električnih vozila naglo porasla nakon lansiranja ID.3. Udeo električnih vozila u zapadnoj Evropi se povećao na 10,5 posto ukupnih isporuka (2019.: 1,9 posto). Tako se Volkswagen Grupa nalazi na prvom mestu u potpuno električnom segmentu zapadne Evrope, s udelom od oko 25 posto.

Isporuka miliona električnih vozila planirana za tekuću godinu

Volkswagenova velika električna ofanziva deluje. Grupa je 2020. više nego utrostručila prodaju potpuno električnih vozila. Grupa želi da bude vodeća na svetskom tržištu električne mobilnosti najkasnije do 2025. godine. U tu svrhu, plan je da se u sledećih pet godina uloži oko 46 milijardi evra u električnu mobilnost i hibridizaciju flote. Do 2030. godine udeo potpuno električnih vozila u Evropi bi trebalo da poraste i do 60 posto. Grupa je odbila da se obaveže na utvrđeni datum završetka za tehnologiju SUS motora, s obzirom na regionalne razlike u korišćenju primarne energije i regulatornim uslovima.

Novi finansijski direktor Arno Antlitz predstavlja svoj program za naredne godine

U svojim perspektivama za 2021. godinu, koje su već objavljene, Volkswagen Grupa predviđa da će se njeno poslovanje znatno oporaviti u poređenju s prethodnom godinom - pod pretpostavkom uspešnog suzbijanja pandemije Covid-19. Sledećih godina Volkswagen Grupa želi da dodatno poboljša svoju profitabilnost.

Kontinuirani oporavak jedinične prodaje kao i povećana disciplina troškova biće faktori koji će doprineti ovom procesu. Očekuje se da će se fiksni troškovi (isključujući istraživanje i razvoj i ulaganja) smanjiti s nivoa 2020. za oko 2 milijarde evra ili 5 posto do 2023. Cilj je istpovremeno smanjiti materijalne troškove za 7 posto. Grupa planira da smanji odnose istraživanja i razvoja i udela u automobilskom odeljenju na oko 6 posto svaki do 2025. Uz to, sinergije će se širiti u celoj Grupi, a unutargrupno finansijsko upravljanje u budućnosti će se bazirati na matrici marki, kao i električne, softverske i platforme za mobilnost.

Arno Antlitz, koji je trenutno član Uprave AUDI AG-a odgovoran za finansije i pravne poslove, naslediće 1. aprila Franka Wittera na mestu finansijskog direktora Grupe.

Izvor: Tportal.hr / Volkswagen

Foto: Volkswagen



čitanja : 508



Komentari