home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes 2025

Kamionsko odeljenje nemačkog Daimlera i švedski proizvođač kamiona Volvo AB najavili su da će njihova zajednička firma 2025. godine početi da proizvodi vodonikove gorive ćelije u Evropi, zatraživši podršku od Evropske unije.

Nemački i švedski proizvođač teških kamiona su u martu osnovali zajedničku firmu Cellcentric, najavivši više detalja u 2022. godini. Istakli su samo da Cellcentric već proširuje proizvodnju prototipa.

"Partnerstva poput Cellcentrica su važna za našu odluku da dekarbonizujemo drumski saobraćaj", poručio je u saopštenju izvršni direktor Volvoa Martin Lundstedt.

Evropska unija se zalaže za strože standarde emisije štetnih gasova i podstakla je snažan uzlet električnih automobila s nultom emisijom.

Njihove baterije su teške, a vodonikove gorive ćelije su na glasu kao potencijalno održiviji elektroenergetski sistem za duža putovanja. Ćelije proizvode struju iz vodonika, a ispuštaju samo vodu, objašnjava Reuters.

Dve kompanije su poručile da bi u Evropi do 2025. godine trebalo izgraditi oko 300 stanica za punjenje teških vozila vodonikom i povećati njihov broj na oko 1.000 do 2030.

Osim što će zajednički ulagati u proizvodnju gorivih ćelija, dve firme će ostati konkurenti na drugim područjima. I jedna i druga se nadaju da će za otprilike tri godine testirati kamione s gorivim ćelijama i početi njihovu masovnu proizvodnju u drugoj polovini decenije.

Budući da su kamioni s nultom emisijom štetnih gasova znatno skuplji od onih s pogonom na fosilna goriva, Daimler i Volvo smatraju da će biti "potreban regulatorni okvir da se osigura potražnja i pristupačnost".

Dve firme su poručile da bi podsticajne mere trebalo da uključe subvencije za "CO2-neutralnu tehnologiju i poreski sistem baziran na sadržaju ugljenika i energije".

U video-konferenciji s dve firme, evropska poverenica za saobraćaj Adina Vălean je najavila da će Komisija na leto predstaviti predlog izmenjene direktive o alternativnim gorivima. Direktiva će po njenim rečima "uključivati obavezujuće zahteve izgradnje infrastrukture za punjenje (vozila) vodonikom", najavivši i finansijsku podršku "gde bude potrebno".

Proizvođač automobila Stellantis je najavio da će do kraja godine u Evropi početi da isporučuje kombije srednje veličine s pogonom na vodonikove gorive ćelije. Stellantis je tada naveo da Nemačka ima 90 postaja za punjenje vodonikom, a Francuska 25.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 601



Komentari