home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla parking

Deutsche Welle News se pozabavio okolnostima u kojim se nalazi Tesla Motors u trenutku njihove rekordne proizvodnje i isporuka električnih automobila za poslednje tromesečje.

Dobit kompanije je porasla sa 16 miliona dolara pre godinu dana na 438 miliona. Međutim, zabrinutost za bezbednost i sticanje konkurencije mogu da znače da kompanija možda više nije u tako dobrom položaju. Napravili su i analizu u kom smeru bi mogla da ide kompanija, piše Jutarnji.hr.

"Analitičari pažljivo posmatraju da li će uspešno napraviti skok. Brojke izgledaju dobro, Tesla je nadmašio očekivanja s 180.000 prodatih vozila u prvom tromesečju te i dalje ostaje zvezda na berzi".

Vrednost je procenjena na preko 700 milijardi američkih dolara, po čemu vredi više od svih tradicionalnih proizvođača automobila zajedno. Ali trka je tek počela. Uz veliku strategiju širenja, Tesla sada pokušava da poveća svoje prodajne brojke. Novoizgrađeni pogon u Šangaju se već isplatio, s obzirom na to da je svaki treći prodati Tesla automobil, prodat u Kini.

Uprkos tome, etablirani proizvođači automobila počinju da sustižu američkog proizvođača. U Evropi se Volkswagen izborio za prvo mesto na listi najviše prodatih EV-ova prošle godine. Zatim sledi grupa Renault-Nissan-Mitsubishi, dok je Tesla Motors bio tek treći. Istovremeno, ostali tradicionalni proizvođači automobila uvode nove modele i takođe se pridružuju igri.

Međutim, neke kontroverze nikako ne utiču na imidž Tesle poput saobraćajnih nesreća. Okolnosti oko nedavne nesreće sa smrtnim posledicama u Teksasu tek će biti do kraja razjašnjene. Uticajni magazin za zastupanje potrošača kaže da "izveštaji sugerišu da je Autopilot manjkav" dok u Tesli smatraju da to nije istina.

Dalje, kineske vlasti optužuju kompaniju za loš kvalitet, a treba pomenuti i nedavni protest kupca koji je postao globalno viralan na svim društvenim mrežama, u kome Teslu optužuju da su neispravne kočnice iazvale jednu nesreću. Uz to, tu su i drugi manji problemi koji prate električnog proizvođača automobila.

"Mislimo da ovo ilustruje da je Tesla trenutno možda u škakljivom položaju. Njihove zalihe su prošle godine porasle, vrede više od tri velika nemačka proizvođača automobila [Volkswagen, Daimler, BMW]. Dakle, imaju zaista ogromna očekivanja od njih, ali to pokazuje da u stvari ne udovoljavaju zahtevima tržišta", rekla je Chelsey Dulaney, analitičarka biznis odeljenja DW-a.

Međutim, s obzirom na to da konkurencija znatno jača, pravo pitanje je da li se Tesla može nadmašiti? Jasno je da raste zabrinutost investitora jer je kompanija Tesla Motors dugo vremena bila jedino ime u igri, te tako držala monopol. Ali sada se situacija vrlo brzo menja. U Evropi, Volkswagen i Daimler ulažu stotine milijardi u razvoj električnih vozila. U Severnoj Americi to su Ford i GM, pa Tesla počinje da zaostaje na tržištu, posebno u Evropi.

Teslini budući planovi umnogome zavise od dva nova postrojenja u Nemačkoj i Sjedinjenim Državama. U SAD-u očekuju da se fabrika u Teksasu otvori do sledeće godine, ali u Nemačkoj još uvek ima puno neizvesnosti oko nove fabrike kod Berlina, jer još uvek nije dobila konačno odobrenje nemačkih vlasti zbog ekoloških pitanja.

U svakom slučaju, činjenica je da Tesline deonice padaju uprkos rekordnom tromesečju i pred kompanijom je očigledno veoma izazovan period kako bi ostali na vrhu u trenutku kad su tradicionalni najveći igrači uhvatili priključak u elektrifikaciji...

Izvor: Jutarnji.hr / Deutsche Welle News

Foto: Imago Images / UPI Photo



čitanja : 912



Komentari