home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault 5

Na mnogim tržištima subkompaktni automobili, u Evropi poznati kao B-segment ili supermini automobili, jesu umiruća vrsta. Svakako, u nekoliko zemalja Starog kontinenta to su i dalje dominantne vrste novih vozila, ali postoje mnogi regioni u kojima su mali krosoveri nova norma za potrebe gradske vožnje. Sa otprilike 2,25 miliona prodatih primeraka u 2020. godini, B-segment je nešto za što su proizvođači u Evropi, ipak, i dalje zainteresovani.

Računajući na sve veću složenost malih automobila i potrebu zadovoljavanja novih i strogih propisa o emisijama izduvnih gasova situacija za ove automobile postaje komplikovana. Ekološki propisi Euro 7 za koje se očekuje da će stupiti na snagu od kraja 2025. godine predstavljaju još jedan problem za modele B-segmenta sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Na kraju to znači da će poskupeti. Tačnije, značajno će poskupeti.

Luca de Meo, šef Renault Grupe, nedavno je izjavio: "Postoji ulazna cena za čišćenje bilo kog motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Potreban vam je filter za čestice koji sadrži platinu, rodijum i druge skupe stvari, bez obzira na to da li on ide za Clio od 15.000 evra ili Mercedes S klasu od 120.000 evra. Naravno, filter S-klase je malo veći, ali u procentima je mnogo jeftiniji i kupac to može da plati. Ali život postaje sve teži za kompanije koje proizvode male automobile."

Ne ulazeći duboko u druge detalje, de Meo je rekao da bi supermini automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem mogli da imaju uskoro dvostruko veću cenu sa standardnom Euro 7. Šta je rešenje? Generalni direktor Renaulta veruje da je ovde odgovor električna energija.

"U međuvremenu, prema našim iskustvima, cene baterija padaju za oko 10 posto godišnje. A malim električnim automobilima su potrebne manje baterije, pa su u procentima čak i jeftiniji od EV-a porodične veličine. Kako cene malih automobila sa motorima SUS rastu, ekvivalentan EV supermini ima pad cene. Približava se trenutak kada će se dve krive troškova ukrstiti - u tom trenutku će električni automobil postati održiviji u Evropi“, objasnio je de Meo.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 765



Komentari