
Kao Toyotin luksuzni brend, Lexus je imao privilegiju da od matične kompanije preuzme već dokazanu hibridnu tehnologiju, pa je 2005. lansiran prvi elektrifikovani model ove marke - RX400h.
Tada su hibridni pogonski sistemi još bili egzotična pojava u automobilskoj industriji, da bi samo 15 godina kasnije postali priznata i poželjna tehnologija koja spasava proizvođače kada je reč o strogim emisionim regulativama u EU.
Lexus je, poput Toyote, profitirao s obzirom da je hibrdni pogon veoma rano uključio u svoju ponudu, pa nije iznenađenje da je do sada prodao 2 miliona vozila koja u svom pogonskom sistemu imaju i elektromotor, piše B92. Tačnije, Japanci navode da je u pitanju dva miliona elektrifikovanih automobila, ali s obzirom da u ponudi imaju samo jedan potpuno električni model - UX 300e, uglavnom je reč o hibridima. U 2020. godini elektrifikovani automobili činili su trećinu ukupne prodaje Lexusa.

U tom proizvođaču procenjuju da su zahvaljujući svojim hibridnim modelima smanjili globalnu emisiju ugljen-dioksida za oko 19 miliona tona.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs