home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa 164 ProCar

Suludi konceptni automobili s F1 motorima poput Renaulta Espace F1 s V10 motorom, ili BMW-a X5 V12 Le Mans su puno poznatiji od jedne italijanske kreacije punog naziva Brabham Alfa Romeo 164 Procar s 3.5 V10 od 620KS.

Kako piše Jutarnji.hr, sada nas je na ovaj pomalo zaboravljeni projekat podsetila jedna ponuda na aukciji: naime, putem kuće Collecting Cars prodaje se samo 3,5 litarski V10 Alfa Romeo motor interne oznake V1035, jedan od samo 15 jedinica stvorenih za sezonu F1 1990. godine za bolid Ligiera JS33, ali od kojeg je rukovodstvo tima u poslednji čas odustalo u korist Cosworthovog agregata.

Alfa 164 ProCar V10

Brutalni Alfa Romeo koji liči na Alfu 164, ispod kože je sve samo ne Alfa 164, a projekat je napravljen u saradnji Brabhamom krajem 1980-ih i naravno apsolutno je jedinstven s V10 atmosfercem koji je 164 ProCar do 100 km/h terao za 2 sekunde i do maksimalnih 330 km/h.

Iza svega je stajala ideja o takmičenju "turističkih" automobila (gotovo) serijskog izgleda s najfinijom F1 trkačkom tehnologijom. Tadašnji šef udruženja One Constructors Association (FOCA) Bernie Ecclestone je naime želeo da lansira novu seriju turističkih automobila. Alfa ProCar vozila bi trebalo da budu homologirana u novoj Grupa "S", a osnova za konverziju je obični 164, koji je tada na tržište plasiran kao luksuzna limuzina.

Međutim, bolid je samo po "silueti" bila Alfa 164 dok je ispod dolazila aluminijumsko-Nomex-Honeycomb laka monocoque šasija iz Formule 1 tima Brabham i Alfa Corse. Srednji deo je izrađen od aluminijuma, a prednji i zadnji deo od karbona/kevlara. Uobičajeni mehanizam zaključavanja poklopca motora i vrata prtljažnika je zamenjen brzim otvaranjem, pa su korišćeni popularni zatvarači s brzim otpuštanjem.

Oba karbonska dela tela mogu da se lako uklone zbog brzih intervencija. Ali, apsolutni vrhunac je ispod haube! Međutim, ne ispod "poklopca motora", već ispod krova, ali ga možete nazvati i poklopcem motora. Tamo je bio ugrađen 3,5 litarski V10 s cilindrima pod uglom od 72 stepeni, koji međutim, nikada nije korišćen u Formuli 1. U ProCaru je, dakle, na 750 kg proizvodio 620KS, a snaga se na točkove prenosila putem 6-stepenog menjača, a ovaj projektni bolid je do krajnjih granica terao tokom test vožnji 1988. čuveni Ricardo Patrese.

Vizuelno, osim velikog zadnjeg krila na poklopcu prtljažnika, sve je uglavnom standardno, a tu su bili i kočioni sistem Formule 1 s monoblok kočionim čeljustima, uključujući više klipnu tehnologiju i kočne diskove od karbonskih vlakana.

Nažalost, ni jedan drugi proizvođač nije bio spreman da prihvati mamac i da se obaveže na izgradnju vlastitih trkačkih bolida i Grupa "S" se nikada nije ostvarila.

Dakle, uprkos svojoj važnosti kao prvog modernog F1 V10 motora, koji je prethodio i Hondinim i Renaultovim naporima, Alfin V10 nikada nije dokazao svoju vrednost, a očigledno je da je ovaj primerak motora s aukcije motora Alfa Romeo dugi niz godina čuvala.

Aukcija završava u petak, a trenutno najveći ponuđeni iznos je 5.250 funti, što znači da bi se ova italijanska mašina mogla dobiti po relativno pristupačnoj ceni.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Collecting Cars



čitanja : 1828



Komentari