
Kada smo u potrazi za novim telefonom, laptopom, kućom, destinacijom za letovanje ili nekom drugom stvari, često se povodimo krilaticom „sve što je dobro mora i da košta“. Međutim, ne postoje garancije da ćete biti zadovoljniji nečim samo zato što ćete dati više novca, mada generalno pravilo da visok kvalitet dolazi s visokom cenom, stoji.
Ipak, to s automobilima već izvesno vreme nije slučaj, pišu Vrele Gume. I to ne kažu dežurni krivci poput nas profesionalaca u automobilskom novinarstvu, potrošačkih organizacija ili sudija, žirija i slično. Ne, to kažu kupci i vlasnici vozila, koji ruku zavlače duboko u džep prilikom kupovine u prodajnim automobilskim salonima, što se može jasno uvideti kroz dve poslednje Driver Power ankete. Obe perfektno ilustruju činjenicu da se automobili niže i srednje cenovno pozicionirani, uglavnom bolje kotiraju od njihovih skupljih konkurenata, koji u previše slučajeva ne zadovoljavaju želje i potrebe potrošača.
Tradicionalno vodeći (ali više očigledno ne) proizvođači iz Nemačke i Velike Britanije, poznati po premijum proizvodima, nemaju svoje pulene u prvih 10 vozila 2021. S druge strane, Kia i Škoda imaju po dva predstavnika, a ostatak čine Hyundai, Mazda, Toyota, Opel, prestižniji Volvo i sve bolji Seat.
Najviše pozicionirani nemački automobili u studiji Driver Powera, Audi Q3 i Mercedes A klase, nisu čak ušli u prvih 20. Čak je i relativno jeftini kinesko-britanski MG ZS rangiran u Ujedinjenom Kraljevstvu znatno više od 14 prestižnih Audija, BMW-a i Mercedesa, računajući i tri „polupremijum“ Volkswagena.
Obrazac se blago menja kada se pažnja pomeri s 10 najboljih pojedinačnih automobila na 10 najboljih marki. Skromni azijski igrači kao što je ambiciozna Kia, koju slede Mazda, Toyota, Honda i Mitsubishi, dominiraju u „Top 10“ grupi. Uspeh Porschea, nemačkog specijaliste za sportske automobile (što nije isto što i proizvođač premijum limuzina, karavana ili porodičnih hečbeka) ipak ne treba da čudi, jer ova kultna marka ima svoje verne sledbenike. Tesla se takođe etablirao, dok su svoje mesto pronašli takođe Volvo i Lexus.
Dakle, kupci i vlasnici su odlučili da tri vodeće nemačke premijum marke više ne proizvode modele koji su po njihovim ukusima i željama. Audi, BMW i Mercedes nisu više u prvih 10, a kako stvari stoje, neće biti ni u budućnosti, s tim što treba naglasiti da je britansko tržište jedno od najjačih u Evropi kada je o premijum automobilima reč.
Izvor: Vrele Gume / Autoexpress