
Tranzicija na električne automobile nosi i jednu neizbežnu nuspojavu – smanjenje broja zaposlenih u fabrikama. To važi za proizvođače automobila, ali i dobavljače. Električni automobili imaju mnogo manje komponenti nego benzinci i dizelaši. Sada su počele i prve konkretne akcije.
Kako piše Revija HAK, prvo je Ford najavio ukidanje 1.000 radnih mesta u SAD-u. Honda je predložila prevremenu penziju, a više od 2.000 radnika je to prihvatilo u Japanu.
Razlika među njima je u tome što je Ford upravo otvorio svoj program. Nudiće šest meseci plate i šest meseci zdravstvene zaštite za radnike koji prihvate opciju ostanka bez posla. U Hondinom slučaju, program je otvoren u aprilu, a zatvoren u julu. Tih 2.000 radnika bi predstavljalo 5% Hondinih radnika s punim radnim vremenom u Japanu.
Osim što će primati penziju, radnici starosti između 55 i 63 godine primaće platu tri godine. Prema Nikkei Asia, prvi put u deset godina Honda je svojim radnicima u Japanu ponudila paket za prevremenu penziju. Cilj je restrukturiranje radne snage za proizvodnju više električnih vozila.
Uskoro će to slediti i drugi proizvođači automobila. Osim smanjenja radne snage, te kompanije ih mogu premestiti na druga radna mesta da bi umanjile uticaj proizvodnje električnih automobila.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Ford