home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Mercedes EQC

Mercedes-Benz je objavio da će preuzeti trećinu udela u proizvođaču baterijskih ćelija Automotive Cells Company (ACC), zajedničkom poduhvatu čiji osnivači su francuske firme Stellantis i TotalEnergies.

Cilj partnerstva je razvoj ćelija i baterijskih modula kao i pomoć Evropi da zadrži centralnu poziciju u autoindustriji, čak i u električnoj eri, izjavio je u saopštenju izvršni direktor Mercedes-Benza i njegove krovne kompanije Daimler Ola Kaellenius.

Iz Daimlera dodaju da će baterijske ćelije proizvoditi 95 posto od recikliranih materijala, u skladu s ciljem o dostizanju ugljenično neutralnog lanca snabdevanja do 2039. godine. ACC će Mercedes-Benz snabdevati baterijskom tehnologijom od sredine decenije, navode.

Prema sporazumu Daimler će, kažu, u projekat iduće godine uložiti oko 500 miliona evra, dodajući da se očekuje da će njegova ukupna ulaganja ostati ispod milijardu evra (1,2 milijarde dolara).

ACC je takođe pribavio 1,3 milijarde evra francuskog i nemačkog kapitala, a kako bi dostigao ciljani kapacitet od 120 gigavatsati do kraja decenija, biće potrebno da pribavi sedam milijardi evra putem prodaje deonica, kredita i subvencija.

Iako evropski proizvođači automobila sastavljaju baterijske pakete za električne automobile, u proizvodnji baterijskih ćelija, ključnih sastavnih blokova za baterije, dominiraju azijske kompanije.

"Zajedno s ACC-om razvićemo i efikasno proizvoditi baterijske ćelije i module u Evropi, izrađene prema specifičnim Mercedes-Benzovim zahtevima", rekao je Kaellenius. "Ovo novo partnerstvo nam omogućava da osiguramo snabdevanje i iskoristimo ekonomiju razmera".

ACC je osnovan u septembru 2020. kao zajednički poduhvat francuskih firmi Stellantisa i TotalEnergiesa a već je povezan s Nemačkom kroz dve milijarde evra ulaganja u fabriku baterijskih ćelija u Kaiserslauternu, koja bi trebalo da počne s proizvodnjom 2025.godine.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 284



Komentari