
Koja marka automobila vam prva pada na pamet?
Za neke mnogi nisu znali da nisu prisutne, za neke je i bolje da ih nema, a za nekima još uvek žalimo.
Automobilska marka koja verovatno najviše nedostaje je Saab, piše Index.hr. Uvek svoji i uvek odlični, to su bili "leteći Šveđani", dovoljno je reći da su i od Fiata i od Opela znali da naprave odličan automobil za kojim i danas mnogi pate. Šalu na stranu, ali činjenica da ih i danas još ima dosta na putevima dovoljno govori.
Osetno lakše smo podneli odlazak "američke“ marke. Prvo je to bio Daewoo, a zatim je rebrendiran u Chevrolet. Iako se solidno prodavao, nije mu bilo spasa. Jednostavno je morao da ode. Marka je postala poznata nakon Racera i Nubire, a zatim je usledio pravi procvat predvođen atraktivnim modelima kao što su Cruze, Orlando, pa i Epica. Zanimljivo, iako se Matiz odlično prodavao, na kraju je onaj maleni Daewoo Tico uspeo da ga nadživi. Još i danas se poneki primerci kotrljaju putem. Chevrolet je Evropu zvanično napustio 2014. godine.

Cadillac je pojam u Americi i nosi epitet luksuzne marke. U Evropi se nije snašao, a od pomoći nije bila čak ni fer odmerena cena. A onda se uvalio u prosečnost s modelima kao što je BLS, čime je označio svoj kraj.

Još pre je Evropu napustio Chrysler. Modeli poput PT Cruisera i velikog 300C su dobro prolazili, posebno kad se potonji kombinovao s Hemi izdanjem.

Marka koja nam puno više nedostaje je Daihatsu. Postao je poznat po nikad žednom Charadeu, brzom Applauseu, ali i neustrašivim terencima. S vremenom je nestao u nekim skupim retro pričama i poslednje što smo na našim putevima videli bili su Materia i Sirion. Šteta.

Ulazak u japansku priču je nemoguć bez pominjanja Infinitija koji nije uspeo da ozbiljno konkuriše, čak ni Lexusu. Šteta, jer automobili nisu uopšte loši. Neugledni možda jesu, ali nimalo loši.

To se baš ne bi moglo reći za Dodge čiji evropeizovani modeli nikome nisu seli najbolje. Ako nam išta nedostaje, to su rasni Ameri kao što je Challenger. Ali to je već neka druga priča. Baš kao i Zastava čiji poslednji domaći primerak je proizveden 2008.
Red je da završimo s markom koja nam najmanje nedostaje. Pogađate, to je Rover koji je u autosvetu najbolje potvrđivao tezu "kakav pas, takav vlasnik". Baš kao što su Britanci bili najčešće bez osnova umišljeni, tako je i Rover mislio da radi odlične automobile. A bili su kvarljivi, skupi i nekako odbojni. Teško da ikome nedostaju.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs