
SUV-ovi imaju većinsko učešće u prodaji Volvoa, ali generalni direktor Håkan Samuelsson najavljuje da ta kompanija ipak neće napustiti S (limuzina) i V (karavan) gamu modela.
To praktično znači da će postojati zamena za aktuelne modele S60/V60 i S90/V90, ali verovatno u potpuno električnom obliku. Preciznije, Samuelsson je za britanski Autocar izjavio da će ti modeli „biti zamenjeni nečim još privlačnijim za klijente“.
Odlazeći izvršni direktor smatra da su Volvou i dalje potrebni „niži automobili sa konvencionalnijom veličinom karoserije“ pored njihovih visoko pozicioniranih SUV vozila, dodajući da bi sledeća generacija limuzina/karavana mogla da bude „malo manje kockasta” za poboljšanje aerodinamike.

Novi komentari Samuelssona se razlikuju od prošlogodišnjih kada je izvršni direktor nagovestio mogućnost ukidanja bar nekih limuzina i karavana iz Volvo ponude u korist više SUV-ova.
Volvo je takođe najavio da će uvesti novu strategiju imenovanja za celu svoju liniju, zamenjujući alfanumeričke oznake modela pravim imenima. To znači da će oznake S, V i XC uskoro nestati, signalizirajući novu eru za brend.
SUV modeli, uključujući C40 Recharge, XC40, XC60 i XC90, trenutno čine 75 odsto Volvo prodaje. Recimo XC60, koji je trenutno najprodavaniji Volvo, prodao se u više jedinica između januara i novembra 2021. nego S60, V60, S90 i V90 zajedno. U tom kontekstu, švedska kompanija koja je u vlasništvu kineskog Geelya će uskoro proširiti svoju SUV gamu i manjim modelom o kome se pričalo, uz pripremu naslednika modela XC90.
Volvo se takođe obavezao da će do 2030. godine postati samo električni brend, ukidajući sve modele sa SUS motorima, uključujući hibride. Proizvođač automobila planira da poveća svoj godišnji proizvodni kapacitet EV sa 15.000 jedinica na 150.000 do sledeće jeseni, na putu da dostigne prekretnicu od 50% prodaje EV do 2025. godine.
Ivan Mitić – Autoblog.rs