
Škoda je saopštila da je u prošloj godini prodala 878.200 automobila što predstavlja pad od 12.9 odsto u poređenju sa 2020.
To znači da Škoda nije uspela da proda više od milion vozila po prvi put u poslednjih osam godina.
Škodin šef Thomas Schäfer je 2021. opisao kao jednu od najizazovnijih godina u istoriji ovog proizvođača, uz pandemiju, nestašicu poluprovodnika i probleme u lancu snabdevanja.
Najveći pad je zabeležen u Kini (gde je Škoda prodala čak 58.8 odsto manje vozila), a u zapadnoj Evropi je pad iznosio 5.9 odsto (isporučeno je 409.000 jedinica).
S druge strane, Škoda ima veliki rast plasmana u Indiji, i to za čak 108.9 odsto, zahvaljujući novom manjem SUV modelu Kushaq.
Najveća tržišta za Škodu su inače Nemačka, Rusija, Češka, Kina i Velika Britanija.
Veliki procentualni rast je zabeležen na nekim manjiim tržištima pa je tako Škoda u Portugalu povećala prodaju za 37.4 odsto, Norveškoj 36.9 odsto, Irskoj 21.8 odsto, Holandiji 19.0 odsto...
Octavia je i dalje najprodavaniji model (mada je njegova prodaja pala za 22 odsto), dok je prodaja Fabije i Kamiqa manja za 6.0 odsto odnosno 6.1 odsto.
Takođe, potpuno električni model Enyaq iV je imao dobar start, sa isporučenih skoro 45.000 primeraka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs