
Opcija koja će uskoro imati neke nepovoljne promene (za vozače) je daljinsko pokretanje motora. Do sada je to u SAD bilo besplatno i moguće zahvaljujući daljinskom upravljaču, ali uskoro će se promeniti.
Promene se odnose na najnovije automobile koje proizvodi Toyota, ali i na one koji su sišli s proizvodne trake nakon 2018. i uključivali Audio Plus i Audio Premium pakete (na američkom tržištu).
Naime, reč je o jednoj od opcija – daljinskom pokretanju motora. Ispada da je u početku opcija bila besplatna, ali zavisno od paketa, taj period traje od 3 ili 10 godina. Šta kasnije? Pa, onda vlasnicima automobila ostaje da plaćaju 8 dolara mesečno ili 80 dolara godišnje za pretplatu koja vam omogućava da nastavite da koristite opciju.
Problem su primetili korisnici automobila kojima počinju da ističu Toyotine besplatne opcije daljinskog pokretanja. Vozači koji odluče da ne plaćaju pretplatu biće uskraćeni za pristup tzv daljinsko pokretanje. Osim toga, Toyota je odlučila da će opcija sada biti integrisana samo u aplikaciju za pametne telefone umesto do sada dobro poznatog ključa, prenosi Cnet.com.
Usluge pretplate ulaze u automobilski svet
Teško je ne steći utisak da je plaćanje dodatnih usluga u sklopu mesečne pretplate rešenje koje sve više koriste proizvođači automobila. U svetu automobila s potpunom elektronikom puno je lakše uvesti funkciju koja se može aktivirati, ako je korisnik plati – a ako ne, može da se potpuno blokira.
Naravno, ovo ima mnoge prednosti, ali i nedostatke. S jedne strane, korišćenje identičnih elektronskih opcija u automobilu je ušteda, jer proizvođač ne mora da proizvodi desetine različitih varijanti. S druge strane, to znači povećanje cena. Auto će morati da bude pripremljen, na primer, da može daljinski da pokrene motor, čak i ako vlasnik ne želi ovu funkciju. Na kraju, on će to delimično da plati.
Tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u razvoju te se može očekivati da će kompanije u budućnosti eksperimentisati s pretplatama za različite opcije pa bi do kraja decenije to moglo da postane tržište vredno više desetina milijardi dolara. Npr. kako prenose na “Business Insideru”, Stellantis, Ford i GM do kraja decenije očekuju da bi od servisa mogli da zarađuju 20-ak milijardi dolara godišnje.
Izvor: Automobili.ba
Foto: Toyota