
Brojni proizvođači su odlučili da zaustave rad u svojim ruskim pogonima, a većina je i obustavila izvoz na rusko tržište. Kinezi bi na tome mogli da profitiraju.
Kineska autoindustrija za sada ne trpi zbog trenutne geopolitičke situacije. Kina još uvek nije pokrenula sankcije protiv Rusije, a to na kraju znači da trgovinska razmena između ove dve zemlje može da se nastavi bez ikakvih trzavica. Za kinesku autoindustriju je to važno. Tokom prošle godine kineske kompanije su u Rusiju izvezle 122.800 automobila, što je tri puta više u odnosu na godinu pre.
U snažnoj ekspanziji kineskih proizvođača najznačajniji rast beleži Chery. Prošle godine su prodali 40.874 automobila što je rast od neverovatnih 250% u odnosu na 2020. godinu. Na drugom mestu je Haval s 39.126 primeraka, a tek na trećem mestu je Geely s 24.587 primeraka, navodi Index.hr.
Geely je za Auto News izjavio da je u osnovi prestao s poslovanjem u Rusiji bez ikakvih objašnjenja, druge autokompanije se još nisu izjasnile. Procena je da će kineski proizvođači pokušati da iskoriste ovu situaciju s čime se slažu i brojni analitičari. Među njima je i Eunice Lee iz Bernsteina koja kaže da će sankcije Zapada protiv Rusije pomoći Kinezima da povećaju tržišni udeo na automobilskom tržištu.
"U slučaju da sankcije SAD-a i EU protiv Rusije potraju te se američkim i evropskim proizvođačima zabrani posao u Rusiji, veliki je potencijal da će kineski proizvođači povećati udeo na ruskom tržištu“, zaključuje Lee.
Međutim, kao što smo već rekli, jedan od automobilskih proizvođača koji itekako oseća teret sankcija je Renault. Renault je većinski vlasnik AvtoVAZ koji je najveći proizvođač automobila u Rusiji s udelom od čak 24%. Dodatno, Rusija je Renaultu drugo najvažnije globalno tržište, a pad bi ove godine u toj zemlji mogao da iznosi čak 70%.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs