
I na krizom pogođenom automobilskom tržištu crossoveri drže primat. Gotovo svi ostali su suočeni s drastičnim padom potražnje pa time i sudbinom pod znakom pitanja.
Jedan od takvih modela je Ford Focus, za kojim je potražnja drastično pala, navodi Index.hr. U Fordu su odlučili da reaguju, pa će proizvodnja Focusa u fabrici Sarluis do 29. avgusta biti drastično smanjena, saznaje Automobilwoche.
Prema aktuelnim podacima, fabrika izgrađena još 1970. godine trenutno zapošljava 6190 radnika koji rade na proizvodnji Focusa i sportske ST verzije. Uprkos smanjenoj potražnji liste čekanja su se popele na 12 meseci, a razlog je nestašica delova. Tu se posebno misli na SYNC 4 sistem koji se proizvodi u Ukrajini. Kad se sve sabere, možemo očekivati brojne otkaze, ali i sve duže liste čekanja.
Klimava je i sudbina same fabrike. Ford nije potvrdio ulaganja u to postrojenje, dok će fabrika u Kelnu biti modernizovana, kao i pogoni u i Krajovi u Rumuniji. Radi se o dve milijarde evra predviđenih za elektrifikaciju.
Prodaja Focusa, koji je nekada disao za vratom Golfu, u maju je pala za 28.3% na 27.151 primerak.
Ni drugi proizvođači nemaju razloga za optimizam, bar kad su kompaktni modeli u pitanju. Primera radi, VW Golf, koji je godinama, pa i decenijama bio evropski broj 1, sada je na trećem mestu iza Dacije Sandero i Peugeota 208. Prodaja u maju mu je pala 25.3% na 56.805 primeraka.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford