home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Wiesmann Project Thunderball

Wiesmann, koji je nedavno predstavio električni roadster Project Thunderball (na slici), ima planove za dalje proširenje svoje ponude.

Roheen Berry, izvršni direktor kompanije Wiesmann, navodi da razmatraju i potpuno električni SUV, pored naslednika MF3 sportskog automobila koji bi mogao da dobije SUS motore ili elektropogon.

Izvršni direktor Wiesmanna je za britanski Autocar izjavio da pažljivo prate tržište SUV-ova: „Mislim da dolazi dosta SUV-ova. Videćemo kakvo je tržište, da li postoji potražnja i da li želimo da se preselimo u taj prostor”.

Wiesmann SUV bi za rivale verovatno imao modele poput Lotusa Eletre i drugih električnih vozila luksuznih proizvođača automobila. Bio bi fokusiran na američko i kinesko tržište gde potražnja za ovakvim vozilima stalno raste.

Nova platforma namenjena električnim vozilima na kojoj se bazira i Wiesmann Project Thunderball je razvijena uz pomoć Rodinga, a nudi mnogo snage i dometa, uz mogućnost brzog punjenja od 300 kW.

Ova arhitektura bi mogla da posluži kao osnova za druge buduće modele kompanije Wiesmann, a Roheen Berry je dodao: „Potrošili smo toliko novca praveći ovu platformu i softver, i izvukli toliko od toga. Ne žurimo, ali ako imamo dovoljno kupaca i postoji potražnja, to ne bi bila teška tranzicija za nas.”

Pored električnog SUV-a, Wiesmann aktivno razmatra drugu generaciju MF3 sportskog automobila. Ulazna tačka za Wiesmann asortiman bi u budućnosti mogla da dobije „mnogo pristupačniju verziju“, što bi ga učinilo dostupnim široj publici.

Kompanija međutim još nije odlučila da li će novi MF3 koristiti električni pogon ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji isporučuje BMW, što će zavisiti od propisa o emisiji. Nema novih detalja o sportskom automobilu MF6 koji je trebalo da koristi pogonski sklop BMW-a M5 ili o Projectu Gecko sa V8 pogonom.

Elektrifikacija donosi nove mogućnosti u smislu proširenja asortimana modela, a Roheen Berry kaže da je vreme razvoja električnih vozila kraće nego kod vozila na SUS pogon, što im omogućava da rade „više automobila daleko bržom brzinom“.

Mada Wiesmann želi da poveća obim proizvodnje, oni ipak ne žele da prave „hiljade automobila“, nadajući se da će zadržati luksuzno pozicioniranje i „osećaj zajednice“. Kao što je opisao izvršni direktor, „ne radi se o tome da idete i ostvarujete ogroman profit. Radi se o stvarnom oživljavanju brenda i njegovom zadržavanju zauvek“.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 530



Komentari