home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi A8

Pogrešnim izborom možete da izgubite puno novca

Ako kupujete novi automobil jedan od važnijih izbora je boja. Kupci u Evropi već desetak godina nisu previše maštoviti. Oko 75 posto novih prodatih automobila prošle godine je bilo u nijansama sive, srebrne, crne i bele, sve ostale boje drže samo oko 25 posto tržišta, a među njima su najpopularnije nijanse plave i crvene. Svet automobila trenutno baš i nije šaren.

Razlog velike popularnosti neutralnih boja jeste da gotovo svi poslovni kupaci biraju isključivo takve boje, dok privatni kupci igraju na sigurno. Naime, istraživanje koje je sproveo nemački Mobile.de je pokazalo da boja automobila može da ima i te kakvu ulogu u vrednosti polovnog automobila prilikom prodaje, navodi Jutarnji.hr.

Renault Clio

Zavisno od boje, automobil može da bude i do 27 posto manje vredan od proseka, ali i do 13 posto vredniji od proseka. Najsigurniji izbor su upravo boje koje se najviše biraju kod novih automobila, siva, crna i bela. Srebrna više nije popularna te je među najvećim gubitnicima. Veselije boje, gotovo po pravilu, su na gubitku. Izuzetak je žuta boja koja je retka, ali je trenutno posebno popularna na sportskim autima kojima diže vrednost te narandžasta boja koja je u trendu.

Porsche 911

U nastavku donosimo listu na kojoj je prikazano koliko automobili određenih boja gube ili dobijaju na ceni u odnosu na prosek cene svih automobila.

Ljubičasta -27,2 posto

Srebrna -25,0 posto

Zlatna -23,1 posto

Ostale boje -22,2 posto

Crvena -11,5 posto

Plava -9,8 posto

Zelena -1,3 posto

Narandžasta +5,4 posto

Bela +5,9 posto

Crna +9,5 posto

Siva +9,7 posto

Žuta +13,3 posto

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 637



Komentari