
Dacia je u prvoj polovini 2022. zabeležila rast globalne prodaje od 5,9% i povećala svoj tržišni udeo na 3,9 % u kontekstu šireg pada industrije.
Kako prenosi britanski Autocar, Dacia tvrdi da je to „jedini evropski brend među 20 najvećih brendova na evropskom tržištu putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila koji je doživeo rast“.
Rumunski brend u vlasništvu Renaulta je prodao 277.785 automobila u prvih šest meseci ove godine. Prodaja hečbeka Dacia Sandero i SUV-a Dacia Duster je porasla za 1,8% odnosno 5,5% u odnosu na prethodnu godinu, dok su ohrabrujući debi na tržištu imali noviji modeli, električni gradski automobil Spring i kompaktni MPV Jogger.
Sandero je ostvario značajnu prodaju od 112.000, u poređenju sa Dusterom od 99.000, Spring 20.000 i Joggerom prodatim u 21.700 primeraka.

Dacia je uspela da poveća prodaju na tržištu za koje kaže da je „teško narušeno pandemijom i krizom elektronskih komponenti“ (prodaja novih automobila je pala za 14,6% u poređenju sa 2021.), što uglavnom pripisuje osvajanju tržišta i stopama lojalnosti među svojim kupaca.
Sve to znači da je Dacia uspela da učvrsti svoju poziciju trećeg najprodavanijeg brenda putničkih automobila u Evropi. U stvari, to je brend broj jedan u Rumuniji i Portugalu, drugi u Francuskoj i treći u Italiji, Poljskoj i Češkoj.
Od januara Dacia se popela za četiri mesta na nemačkom tržištu i zauzela je deveto mesto, za koje kaže da je „drugi najbolji rast na lokalnom maloprodajnom putničkom tržištu“.
Brend navodi da je oko 76% kupaca Dacije ranije posedovalo automobil drugog brenda, a 64% postojećih kupaca Dacije je odlučilo da ostane uz brend kada kupuje svoj novi automobil.
Kompanija je nedavno otkrila novi korporativni identitet i lagano restilizovala svaki od svojih modela kako bi pokazala novi brend.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs