
Tzv. over-the-air mogućnosti najčešće služe poboljšavanju mogućnosti automobila, a ponekad je moguće i da vas proizvođač kazni. Upravo to se navodno dogodilo jednom vlasniku električnog automobila kome je kompanija Tesla domet smanjila 80 milja, odnosno oko 130 kilometara, uz napomenu da će mu se domet vratiti nakon što plati 4500 dolara.
Tesla ima pravo da isključi pojedine funkcije na vozilu pri preprodaji polovnig vozila, a to redovno i čini. Međutim, ne događa se često da se pojedina karakteristika promeni na automobilu dok je još uvek u vlasništvu privatne osobe, navodi Index.hr.
Tako barem tvrdi Jason Hughes koji je na Twitteru objasnio šta se dogodilo njegovom klijentu. On je treći vlasnik Teslinog Modela S 60 iz 2013. godine. Automobil je u originalu imao bateriju kapaciteta 60 kWh, a potom je kad je auto bio kod prvog vlasnika u Teslinom servisu unutar garancije baterija zamenjena onom većeg kapaciteta, od 90 kWh.

Godine su prošle i Teslin auto je promenio nekoliko vlasnika. Hughes ga je potom odveo u Teslin servis zbog nadogradnje softvera da bi internetsku vezu zadržao i nakon ukidanja 3G signala. Sve je bilo u redu dok se Hughes nije odvezao kući. Prema njegovim ječima, tada ga je "nazvao neko iz Tesle i rekao da su pronašli i otklonili konfiguracijsku grešku na automobilu".
A ta greška je bila da su postavke zaključali nazad na one verzije Modela 60 čime je domet pao za 129 km, a voljni su da ih otključaju ako plati 4500 dolara. Šta se u međuvremenu dogodilo, nije poznato, ali Hughes se na kraju javio i rekao da je stvar rešena zahvaljujući buri koju je izazvala njegova objava. Iz Tesle na ovaj slučaj nisu reagovali saopštenjem.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva / Twitter