
Do 2028. godine Lamborghini bi trebalo da debituje sa svojim prvim potpuno električnim modelom, ali kako najavljuju iz kompanije njihovi automobili će ostati emotivni i u električnom dobu.
„Ono što je važno je da ćete u budućnosti uvek videti emotivni Lamborghini“, rekao je šef dizajna Lamborghinija Mitja Borkert za Automotive News Canada.
Na to se nadovezao izvršni direktor Lamborghini America Andrea Baldi koji ističe: „Jasno je da kada je u pitanju buka [koja] danas predstavlja veliki element, hibridizacija neće oduzeti tu ulogu. Pred nama je nekoliko godina u kojima će buka i dalje biti prisutna za najmanje tri naša modela. To je jedna od karakteristika koju naši kupci vole. Ali takođe mislim da se naši kupci veoma raduju što će videti kako će Lamborghini moći da prenese DNK brenda poput našeg u električni automobil. Tako da nisam previše zabrinut zbog toga."
Takođe su pomenuli da stil igra veliku ulogu u onome šta je Lamborghini, i da uskoro neće biti odstupanja od karakterističnog oblika ovih automobila. „Vanvremenski je. Naš DNK dizajna je toliko drugačiji od bilo kog drugog brenda. Na neki način radimo svemirske brodove“, rekao je Borkert.
Što se tiče toga kako će karakteristični zvuci 10- i 12-cilindarskih motora ovog proizvođača biti nadoknađeni u električnom dobu, Borkert je sugerisao da će „automobili možda zvučati kao svemirski brod, kao mašina iz „Ratova zvezda“. Siguran sam da će ti automobili dodirnuti ljude, samo na drugačiji način nego što automobili dodiruju vas danas.”
U međuvremenu, prva polovina 2022. godine predstavlja najboljih šest meseci u istoriji Lamborghinija u smislu prodaje, prometa i profitabilnosti, sa isporučenih ukupno 5.090 jedinica.
Kao deo saopštenja za štampu o finansijskim rezultatima, Lamborghini je takođe potvrdio tri nova modela za ovu godinu – Huracan Sterrato, plus još dva lansiranja u vezi sa Urusom.
Počevši od rekordnih rezultata, operativni profit u prvoj polovini 2022. iznosi 425 miliona evra, što predstavlja rast od 69,6 odsto u poređenju sa prvom polovinom 2021. Promet je bio 1,33 milijarde evra, 30,6 odsto veći nego prošle godine, a profitabilnost je porasla na 31,9 odsto (sa 24,6 odsto).
5.090 isporuka do sada u 2022. predstavlja povećanje od 4,9 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Najveće tržište za Lamborghini ostaje region EMEA (Evropa, Bliski istok, Afrika) sa 41 odsto ukupnog plasmana zatim Amerika sa 34 odsto i azijsko-pacifička regija sa 25 odsto. U pogledu zemalja, Sjedinjene Države zadržavaju prvo mesto (1.521 jedinica), a slede Kina (576), Nemačka (468), Velika Britanija (440) i Bliski istok (282).
Urus je zadržao svoju poziciju najpopularnijeg Lamborghinijevog modela sa 61 odsto ukupne prodaje uprkos činjenici da će uskoro biti izmenjen. Huracan i Aventador su činili preostalih 39 odsto.
Ivan Mitić – Autoblog.rs