home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model 3

Kupovinu električnih automobila u Nemačkoj subvencioniše država. Za novo električno vozilo ide i do 9000 evra. Ali sistem subvencija je očigledno dizajniran poput sita jer pušta na sve strane. Kako piše Spiegel, pozivajući se na berlinski institut Schmidt Automotive Research, određeni broj nemačkih kupaca električnih automobila prvo iskoristi subvencije da bi zatim svoj automobil prodali u inostranstvu uz zaradu.

– Gubitnik je nemački poreski obveznik, koji indirektno subvencioniše čisti vazduh u gradovima izvan Nemačke, a ne u samoj Nemačkoj – kaže automobilski analitičar i osnivač Schmidt Automotive Researcha, Matthias Schmidt u izveštaju.

Schmidt se oslanja na podatke Savezne agencije za motorni saobraćaj – 890.000 električnih automobila je registrovano Nemačkoj između januara 2012. i jula 2022. – ali od 1. jula 2022. u Nemačkoj je registrovano samo 756.517 vozila. Prema Schmidtu, to je dokaz da je više od 100.000 električnih automobila napustilo nemačko tržište, navodi Revija HAK.

Prema Saveznoj agenciji za motorni saobražaj sve je samo nagađanje. Razlika bi mogla da bude tako velika zbog nesreća ili gašenja. Za Schmidta to nije verovatno – na kraju krajeva, većina električnih automobila nije starija od deset godina, a podaci o saobraćajnim nesrećama jednostavno ne podržavaju ideaju o tolikom broju električnih vozila isključenih iz saobraćaja.

U zemljama poput Danske visoke poreske stope se primenjuju na luksuzne električne automobile poput Tesle. Ova drugačija poreska praksa čini privlačnim registraciju automobila u Nemačkoj i prodaju u inostranstvu nakon šest meseci. Nemačke smernice za finansiranje propisuju da kupac mora da ima u svom vlasništvu električne automobile najmanje šest meseci. Nakon toga ih neki vešti trgovci odmah prodaju. Ovi “legalni” trikovi koštaju nemačke poreske obveznike stotine miliona evra. Sada se raspravlja o ideji da električni automobili ne smeju da se prodaju u prvoj godini vlasništva. Tako bi gubitak vrednosti bio veći, a zarada na prodatom vozilu niska.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla



čitanja : 647



Komentari