
* Brend Jeep® je otkrio sledeću fazu svoje ofanzive potpuno električnih proizvoda kako bi postao globalni lider na polju terenaca sa nultim emisijama
* Brend će predstaviti četiri potpuno električna terenca u Severnoj Americi i Evropi do 2025.
* Elektrifikovani modeli će biti ponuđeni za ceo portfolio u SAD-u, uključujući Wagoneer 4xe vozila
* 50% prodaje u SAD-u i 100% prodaje u Evropi do 2030. godine činiće BEV vozila
* Brend predstavlja dva potpuno nova, potpuno električna, globalna modela terenaca
* Jeep Avenger, prvi potpuno električni Jeep terenac za Evropu, će imati premijeru na Sajmu automobila u Parizu 17. oktobra
Brend Jeep® je danas najavio sveobuhvatni plan za svoju sledeću generaciju potpuno električnih 4xe vozila, u okviru održive transformacije kojom planira da postane vodeći brend električnih terenaca u svetu.
Plan, koji je predstavljen na Jutjub kanalu brenda, poziva na predstavljanje četiri potpuno električna terenaca u Severnoj Americi i Evropi do kraja 2025. Kao deo tekućeg sveobuhvatnog plana, 50% modela brenda Jeep koji se prodaju u SAD-u će biti potpuno električni do 2030. godine, dok će 100% modela koji se prodaju u Evropi biti potpuno električni do iste godine. Plan u potpunosti podržava ciljeve neto nulte emisije ugljen-dioksida koje je postavio Stellantis u okviru svog dugoročnog strateškog plana „Dare Forward 2030“.
„Podstaknuti uspehom našeg elektrifikovanog 4xe portfolija u Severnoj Americi i Evropi, pravimo i razvijamo najsposobnije i najodrživije Jeep terence do sada, na našem putu da postanemo vodeći brend terenaca nultih emisija na svetu“, rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. „Ova strategija orijentisana na budućnost će osigurati da milioni ljubitelja Jeep vozila nastave da imaju planetu koju mogu da istražuju, prigrle i zaštite. Elektrifikacija je odlična za naš brend, čineći ga još sposobnijim, uzbudljivijim, održivijim i zabavnijim“.
Brend Jeep je pokazao prve slike dva potpuno električna terenca – potpuno novi Jeep Recon i potpuno novi Wagoneer, sa kodnim imenom Wagoneer S – koji će stići u Severnu Ameriku i druge regione širom sveta, istovremeno potvrđujući da će potpuno novi, potpuno električni Jeep Avenger debitovati u Evropi početkom sledeće godine.
Najava dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je Dodge napravio ogroman korak unapred na brendovom putu ka električnoj budućnosti, predstavivši Dodge Charger Daytona SRT, koncept koji razbija percepcije i iznova definiše šta je zapravo električno vozilo na baterije (BEV).
Ram će predstaviti vesti o izuzetno iščekivanom Ram Revolution električnom vozilu u novembru. Brend obećava da će sledećoj generaciji kupaca Ram-a ponuditi portfolio proizvoda koji zadovoljava njihove stvarne potrebe. Ram će nadmašiti ono što konkurenti najavljuju i ono što kupci očekuju kako bi ponudio još kompletniji portfolio tehnologije sa više dometa, snage, produktivnosti i pogodnosti.
Chrysler je takođe najavio da će taj brend predstaviti svoje prvo električno vozilo na baterije do 2025. i ponuditi gamu potpuno električnih Chrysler vozila do 2028. Chrysler Pacifica Hybrid, prvi i još uvek jedini plug-in hibrid u segmentu, nudi potpuno električnu autonomiju od više od 30 milja, što je ekvivalent više od 80 milja po galonu (MPGe) sa ukupnom autonomijom od više od 500 milja.
„Današnje vesti brenda Jeep su još jedan primer kako se naši američki brendovi transformišu kako bi podržali naše planove za agresivnu dekarbonizaciju,” rekao je Karlos Tavares, izvršni direktnor Stellantis-a. „U okviru celog našeg portfelja od 14 omiljenih brendova nudimo uzbudljive elektrifikovane proizvode, dok radimo na tome da predstavimo još 28 dodatnih potpuno novih električnih vozila na baterije do 2024. Sigurni smo da će naši novi modeli oduševiti naše kupce i da će zbog toga nastaviti da vole velike američke brendove sa kojima su odrasli.“
Stellantis je tokom Dana električnih vozila u julu 2021. najavio da planira da uloži više od 30 milijardi evra između 2021. i 2025. u elektrifikaciju i razvoj softvera, uključujući kapitalne investicije u zajedničke kompanije kako bi se finansirale njihove aktivnosti, dok planira da nastavi da bude 30% efikasniji od ostatka industrije u pogledu ukupnih kapitalnih troškova i odnosa troškova istraživanja i razvoja i prihoda.
Elektrifikovani portfolio brenda Jeep u Severnoj Americi
Zasnovan na uspehu modela Jeep Wrangler 4xe, najprodavanijeg PHEV vozila u SAD-u, i nedavno predstavljenog Grand Cherokee 4xe, brend razvija sveobuhvatnu gamu elektrifikovanih proizvoda posebno kreiranih da unaprede legendarne sposobnosti brenda i da prošire njegov doseg u Severnoj Americi.
„Uz kontinuiranu ekspanziju 4xe tehnologije širom našeg celog portfolija, mi ponovo definišemo slobodu i avanturu na način na koji to samo Jeep može“, rekao je Džim Morison, šef brenda Jeep za Severnu Ameriku. „Do kraja 2025. godine, cela naša gama će biti elektrifikovana, uključujući četiri potpuno električna vozila koja će se takmičiti u samom srcu tržišta“.
Ovaj plan elektrifikacije će takođe proširiti portfolio modela Wagoneer. Brend će ponuditi potpuno novi, potpuno električni Wagoneer u segmentu premijum terenaca srednje veličine. U segmentu velikih terenaca, Wagoneer modeli će ponuditi pogonske sisteme koji ciljaju procenjenih 800 km kombinovane autonomije.
Do 2030. godine, brend Jeep će ponuditi pun izbor novih BEV vozila, čime će preuzeti vođstvo u industriji terenaca što se tiče broja modela, učešća u segmentu i rezultata prodaje. Kao rezultat, 50% prodaje brenda u SAD-u će činiti potpuno električna vozila.
4xe je novi 4x4
Brend Jeep nastavlja da širi svoj 4xe portfolio širom sveta, poboljšavajući svoju legendarnu 4x4 sposobnost upotrebom elektrifikacije i tehnologije. Dok se detalji trenutnog plana fokusiraju na Severnu Ameriku i Evropu, konkretni planovi za druge regione biće objavljeni kasnije.
„Danas smo podelili samo delić našeg novog portfelja potpuno električnih SUV vozila, pružajući opipljive dokaze o tome šta dolazi u naredna 24 meseca i zašto kažemo da je 4xe Novi 4x4“, rekao je Munije. „Ova moćna kombinacija Jeep dizajna, legendarnih 4x4 mogućnosti i elektrifikacije će preoblikovati tržište SUV vozila, omogućavajući većem broju kupaca u više zemalja i u više segmenata da nam se pridruže na našem putu ka slobodi nulte emisije“.
PR saopštenje