
Seat je siguran bar do 2028. ili 2029. godine, što je potvrdio Volkswagenov izvršni direktor i predsednik upravnog odbora Seata, Tomas Šefer.
Naime, nakon nedavnih glasina o neizvesnoj budućnosti Seata, Šefer je za britanski Autocar izjavio: „Ne ubijamo Seat. Samo treba da odlučimo o njegovoj budućnosti. Još uvek radimo na planu za Seat. U redu je do 2028. ili 2029. To je početni brend za mlade kupce. Zaista igra u Evropi, posebno Španiji, Velikoj Britaniji i Austriji”.

Šefer je međutim rekao i ovo: „Cupra je budućnost Seata. Cupra je reinvencija Seata za napred. Cupra će mnogo brže krenuti u elektrifikaciju”.

Cupra se obavezala da će ponuditi veliki broj električnih vozila u narednih nekoliko godina, dok Seat treba da sačeka da se cena baterija smanji kako bi počeo da elektrifikuje svoj asortiman po pristupačnijim cenama. U stvari, Seat je ograničen na tri PHEV-a – eHybrid varijante Leona, Leona Sporstourer i Tarraca.

Cupra je bila uspešna u smislu prodaje i profitabilnosti, za razliku od trenutno neprofitabilnog Seata koji je zabeležio značajan pad prodaje u poslednjih nekoliko meseci delom zbog nedostatka poluprovodnika.
Ipak, Šefer je jasno stavio do znanja da Cupra „nije veliki igrač“, koji nudi proizvode sa većom maržom od Seata, kao i da cilja na drugačiju „buntovnu, mladu publiku“.

Kako navodi Carscoops, problem sa Seatom je u tome što VW grupa već ima dobro uspostavljen i izuzetno uspešan brend u vidu Škode, dok je sportska publika sada zadovoljena Cupra brendom.
Prema Šeferu, moguća ideja za budućnost je da se Seat transformiše u brend mobilnosti, nešto što je već nagovešteno konceptom teškog četvorocikla Minimo i električnim skuterom Mo 125. Takav potez bi Seat učinio ekvivalentom za Mobilize iz Renault Grupe i omogućio bi mu malo prostora za disanje. Ipak, sve dok Evropa ne zabrani vozila na SUS motorima, Seat će nastaviti da nudi svoju široku liniju, uključujući braću Ibiza/Arona u B-segmentu, Leon/Ateca duo u C-segmentu i Tarraco D-SUV model.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs