home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Morand

Nova tehnologija baterija koju je razvio švajcarski startap Morand mogla bi da omogući punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem na benzinskoj stanici. 

Nova tehnologija, koja može da napuni električne automobile za samo 72 sekunde, jeste hibridni sistem koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosečno vreme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni rezervoar iznosi više od jednog minuta. Novi električni hibridni baterijski sistem, nazvan eTechnology, navodno je na tom nivou ili ispod toga, piše Revija HAK.

Još jedna prednost eTechnology, prema Morandu, jeste činjenica da takođe može da ponudi mnogo duži životni vek od litijum-jonskih baterija koje se tradicionalno koriste u električnim vozilima. Morand je osnovao bivši F1 vozač i šef tima Benoît Morand, koji je odigrao ključnu ulogu u razvoju Hope Racing Oreco 01 Hybrida, prvog hibridnog prototipa koji je startovao na 24 sata Le Mana pre više od deset godina.

Startap objašnjava da je tokom testiranja prototip njegovog rešenja eTechnology mogao da se napuni do 80 posto za samo 72 sekunde, 98 posto za 120 sekundi i 100 posto za 2 i po minuta do 900 A/360 kW. Firma takođe navodi da je Geo Technology izvršio nezavisno testiranje. Mada se ta vremena očigledno neće odnositi na veće pakete baterija od 100 kWh+, koji se koriste u električnim vozilima najvećeg dometa, Morand kaže da je dobro prilagođen malim gradskim automobilima. Tehnologija bi takođe mogla da bude korisna za bespilotne letelice i e-bicikle.

Morand kaže da je testirao svoj prototip eTechnology tokom više od 50.000 ciklusa i tvrdi da tehnologija pokazuje potencijal za zadržavanje snage tokom mnogo više ciklusa punjenja/pražnjenja od tradicionalne litijum-jonske baterije. Firma takođe kaže da tehnologija radi efikasno čak i na ekstremnim temperaturama, što obično nije slučaj s konvencionalnim EV baterijama. Sada se radi s komercijalnim partnerom da se ova tehnologija plasira na tržište.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Morand



čitanja : 548



Komentari