home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes E300 Bluetech

Moguće je, a Evropska unija planira pravilo koje će zaštititi vozače

Jedan Britanac je 2018. godine odlučio da kupi hibridno vozilo. Budući da je oduvek bio vozač Mercedesa, ponovo je odabrao istog proizvođača te kupio polovni E300 BlueTec Hybrid iz 2014. godine.

Ipak, užitak u polovnom Mercedes-Benzu je trajao samo četiri godine jer je njegova E-klasa morala na popravku zbog kvara na hibridinom sistemu, a tamo je Singhu rečeno da je baterija došla do kraja radnog veka. Dakle, nakon samo osam godina. Servis je Britancu ispostavio i račun po kojem bi zamenu baterije trebalo da plati oko 17.700 evra, plus troškovi instalacije, navodi Revija HAK.

I tu dolazimo do problema, a to je da preostala vrednost hibridne E-klase iznosi oko 14.000 evra u Velikoj Britaniji, dakle manje nego troškovi popravke. Uvereni smo da Singh verovatno nije jedini kupac hibridnog Mercedesa, koji se sada suočava s pitanjem da li treba da zameni bateriju ili da se reši automobila i uz dodatni trošak kupovine novog jer je kompanija iz Štutgarta potvrdila za nemački Bild sumu koju su iz servisa tražili za zamenu baterije nesrećnog vlasnika.

Međutim, Mercedes nije jedini proizvođač koji skupo naplaćuje popravke baterija. Tesla za svoja električna vozila takođe često traži ogromne iznose za popravke koje su u drugim servisima znatno jeftinije, pa je jedan od kupaca Tesle zbog toga čak i odlučio da digne u vazduh svoj Model S.

Ipak, ovaj problem bi uskoro mogao da bude prošlost jer, kako prenosi Bild, EU radi na jedinstvenoj garanciji za baterije u električnim automobilima i hibridima prema čijem nacrtu se predviđa da baterije ne smeju da izgube više od 20 posto kapaciteta unutar pet godina ili 100.000 kilometara ili 30 posto kapaciteta nakon osam godina ili 160.000 kilometara. U suprotnom, svi troškovi bili bi na račun proizvođača. Šta je sa starijim vozilima? To će, nažalost, biti rizik vozača.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 938



Komentari