
Direktor Volkswagen putničkih automobila veruje da bi proizvodnja baterijskih ćelija u Evropi mogla postati neizvodljiva ako se cene energije ne kontrolišu.
Izvršni direktor Tomas Šefer je naime upozorio da Nemačka i Evropska unija brzo gube atraktivnost i konkurentnost u poređenju sa SAD, Kanadom, Kinom, jugoistočnom Azijom i regionima širom Severne Afrike.
„Evropa nije cenovno konkurentna u mnogim oblastima“, navodi Šefer. „Posebno kada su u pitanju troškovi struje i gasa. Ako ne uspemo da brzo i pouzdano snizimo cene energije u Nemačkoj i Evropi, ulaganje u energetski intenzivnu proizvodnju ili u nove fabrike baterijskih ćelija u Nemačkoj i EU biće praktično nemoguće. Stvaranje vrednosti u ovoj oblasti će se odvijati negde drugde.”
Šefer je upotrebio primer američkog Zakona o smanjenju inflacije, napominjući da on nudi „kompanijama veoma atraktivne podsticaje za ulaganja u nove fabrike i proizvodnju“. Poređenja radi, on kaže da se „zastarela i birokratska državna pravila poštuju“ širom Evropske unije.
„Nemamo vremena za gubljenje“, dodao je on. „Evropskoj Uniji su hitno potrebni novi instrumenti da bi se sprečila rastuća deindustrijalizacija i da bi Evropa ostala privlačna kao lokacija za buduće tehnologije i radna mesta!“
Volkswagen namerava da otvori šest fabrika baterija u Evropi do 2030. godine preko svoje kompanije za proizvodnju baterija PowerCo. Kompanija je u julu otvorila svoju osnovnu fabriku u Nemačkoj i potpisala zajedničko ulaganje od 3 milijarde evra sa Umicoreom za proizvodnju katodnog materijala. Druge fabrike baterija koje je osnovao Volkswagen će uključivati dve u Švedskoj, treću u Francuskoj, Španiji ili Portugalu koja će biti otvorena 2026. i jednu u Poljskoj, Slovačkoj ili Češkoj koja će biti otvorena 2027.
Volkswagen ne samo da ulaže značajne investicije u fabrike u Evropi, već će uložiti i 400 miliona evra do 2025. godine kako bi proširio infrastrukturu za punjenje električnih vozila širom kontinenta.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs