home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Piech

Kopajući po arhivima svašta se može pronaći. Američki Road and Truck, na primer, pronašao je informaciju o Volkswagenu, koja mnogo govori o tome koliko su proizvođači spremni da idu daleko da redukuju troškove proizvodnje.

Naime, početkom devedesetih godina prošlog veka većina automobila iz Volkswagenovog koncerna, odnosno Volkswagena, Audija i Seata završila je na istim točkovima i gumama, dimenzija 195/65 R15. Ovo je bila zamisao tadašnjeg direktora Ferdinanda Piecha, piše Revija HAK.

Sve je počelo nekoliko godina ranije, kada je Piech bio direktor Audija, a kompanija je radila na razvoju Audija 100. Modeli viših specifikacija su koristili gume 195/70 R15, iste kakve koristi Mercedes na svojim luksuznim limuzinama. Bile su to gume s malim otporom, jer su bile uske, a opet bilo je dovoljno kontaktne površine za dobru upravljivost i nosivost. Piech je shvatio da Audi ima priliku da ozbiljno uštedi. Kad bi eliminisao točkove od 14 inča iz svojih modela s nižim specifikacijama i umesto toga standardizovao točkove od 15 inča, naručivao bi puno više istih guma od svojih konkurenata u BMW-u i Mercedesu. To bi mu omogućilo pregovaranje o povoljnijim uslovima s dobavljačima. Veće narudžbine, veći rabati. Piech je sam preuzeo projekat nabavke. Konačni rezultat je bio da su novi paketi točkova i guma od 15 inča na kraju ostvarili uštedu u nabavci od 15%.

Kada je došao na čelo koncerna, odabrana je veličina gume 195/65 R15 za većinu vozila u koncernu.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Audi



čitanja : 588



Komentari