
Bugatti je u decembru predstavio Chiron Profilee koji nikada nije stigao u proizvodnju, a sada je ovaj unikatni automobil na RM Sotheby’s aukciji prodat za 9.792.500 evra.
To ga čini najskupljim novim automobilom ikada prodatim na aukciji. Ovde treba napomenuti da se pre aukcije procenjivalo da će postići cenu od oko 5.5 miliona evra.
Chiron Profilee je nastao jer su potencijalni vlasnici Bugattija tražili automobil sa stabilnošću na stazi koju pruža Chiron Pur Sport, ali sa klasičnijom karoserijom koja nije imala fiksno zadnje krilo. Bugatti je bio spreman da udovolji zahtevima, međutim...
Chiron Pur Sport se pokazao neverovatno popularnim, serija od 60 jedinica se brzo rasprodala, ne ostavljajući tako slobodne kapacitete za Bugatti da stavi Profilee u proizvodnju a da ne pređe preko samonametnutog maksimuma od 500 jedinica koji je postavio za ceo Chiron program.
Sve to znači da je ovaj automobil jedini Chiron Profilee koji postoji.
Chiron Profilee je nazvan tako u čast automobila Type 46 i 50 Jean Bugattija, koji su dobili istu oznaku zbog svoje karakteristične siluete.

Kod Chirona Profilee se ističe hidraulično zadnje krilo, umesto fiksnog spojlera na Chironu Pur Sport. Ova dva automobila dele isto lice, pri čemu svaki ima široke donje usisnike vazduha sa obe strane velike rešetke u obliku potkovice, ali nijedan drugi Chiron nema elegantnu Argent Atlantique plavu boju kao Chiron Profilee.
Donji deo karoserije je sa izloženim ugljeničnim vlaknima zatamnjenim u Bugatti Blue Royal boji, koja se ponavlja u delovima točkova, čiji dizajn je takođe ekskluzivan za ovaj Chiron.

Profilee je takođe prvi Chiron koji je dobio unutrašnjost od tkane kože sastavljene od 2.500 m kožnih traka, vidljive na oblogama vrata i centralnom tunelu. Ova unutrašnja završna obrada daje kabini sasvim drugačiji izgled u odnosu na Chiron Pur Sport.

Oba automobila imaju podešavanja šasije koja imaju za cilj da povećaju agilnost Chirona. Profilee opruge su 10 posto tvrđe u odnosu na Chiron Sport, a zadnja osovina ima 50 posto više negativnog nagiba radi poboljšanja prianjanja u krivinama.
Maksimalna brzina je ograničena na 380 km/h, bolje od 350 km/h koje nudi Pur Sport. Od 0 do 100 km/h je potrebno 2,3 sekunde, a od 0 do 200 km/h se stiže za 5,5 sekundi.
I Chiron Profilee koristi quad-turbo W16 motor od 1500 KS koji je ugrađen u osnovni Chiron, umesto verzije od 1600 KS koja se nalazi u verzijama Super Sport i Centodieci.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs