home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 3.0 CSL

Da bi obeležio svoj 50. rođendan, BMW M ima poseban poklon za svoje kupce i fanove širom sveta: BMW 3.0 CSL.

Koncept i dizajn ovog ekskluzivnog posebnog modela, koji je predstavljen u slavljeničkoj 2022. godini, odaje počast legendarnom “Betmobilu”, istorijskom BMW-u 3.0 CSL iz ranih ’70-ih. 50 godina kasnije, u proleće 2023. godine, ekskluzivna reinterpretacija ovog klasika će se proizvoditi u periodu od nekoliko nedelja u fabrici u BMW Group Dingolfing.

Lokacija u Donjoj Bavarskoj tako pokazuje svoju stručnost u proizvodnji ekskluzivnih malih serija i BMW M vozila. BMW M4 Coupé i Cabrio, BMW M5 i BMW M8 Coupé, Cabrio i Gran Coupé već silaze s njegovih proizvodnih traka. Uključujući modele M Performance, proizvodnja M vozila je dostigla oko 50.000 jedinica samo u 2022. godini.

BMW 3.0 CSL

Direktor fabrike Dingolfing Christoph Schröder: “Ponosni smo što nam je poverena izrada tako kultnog automobila. Ističe širok raspon modela i tehnologija koje imamo ovde na licu mesta – od potpuno električnih BMW i modela pa sve do naših M modela visokih performansi. I to pokazuje da, uz visoko automatizovanu proizvodnju velikih serija, takođe briljiramo u ručnoj izradi automobila.”

Upravo je ova kombinacija ono što karakteriše proces proizvodnje BMW 3.0 CSL, gde je fokus na preciznoj izradi.

Iako se karoserija posebnog modela bazira na karoseriji standardne proizvodnje BMW-a M4 CSL, ona se modifikuje u namenskom radnom području radionice za karoseriju Dingolfing – na istom mestu gde se proizvodi karoserija BMW M4 GT4 . Na primer, karakteristični lukovi točkova se proširuju pomoću posebnih procesa zavarivanja i pripremaju se za sastavljanje.

Karoserija zatim prolazi kroz uobičajeni standardni proizvodni proces lakirnice. Na namenskim radnim stanicama Dingolfingovi stručnjaci za završnu obradu zatim koriste šablone za ručno nanošenje M-ovog posebnog laka – 3.0 CSL specifične livreje s tri M pruge u boji. Paralelno, posebni montirani delovi za vozilo, kao što su prednje bočne ploče i branici, poklopac motora i krov od ugljeničnih vlakana, dobijaju posebnu završnu boju u spoljašnjem delu fabrike komponenti BMW Grupe u Landshutu.

Nakon završetka radova u Moosthenningu, vozilo se vraća u “veliku i glavnu” fabriku vozila u Dingolfingu, gde se u početku podvrgava opsežnim standardizovanim ispitivanjima – na primer, na ispitnim stolovima za kotrljanje ili kočionim dinamometrima. Svaki od modela BMW 3.0 CSL zatim prolazi kroz dodatni završni proces inspekcije sa potrebnim programom vožnje na vlastitoj test stazi fabrike.

Konačno, vozilo se priprema za kupca i dovozi u BMW Welt u Minhenu, za ličnu isporuku.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: BMW



čitanja : 1232



Komentari