
I pre je bilo kritika na odluku da u EU od 2035. proizvođači mogu da prodaju samo vozila s nultom emisijom, ali Evropski parlament je svejedno odobrio zabranu prodaje automobila s unutrašnjim sagorevanjem od 2035.
Iako ova mera još mora da se ratifikuje i mada se s njom slažu sve zemlje članice Evropske unije, čini se da nije sve dogovoreno. Italija je prva zemlja koja se otvoreno usprotivila zabrani prodaje automobila s unutrašnjim sagorevanjem u EU nakon 2035. godine.
Učinio je to italijanski ministar inostranih poslova Antonio Tajani u izjavi za Reuters. Tom izjavom Tajani od EU traži da poništi svoj plan zabrane prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, počev od 2035. godine, navodi Jutarnji.hr.
Prema italijanskim novinama Corriere della Sera, Tajani bi od Evropske unije zatražio smanjenje emisija iz automobila za 90% umesto 100% koliko se ovom novom merom namerava postići.
“Pobornik sam električnog automobila, ali ambiciozni ciljevi moraju da se ostvare stvarno, a ne samo na papiru”, rekao je italijanski ministar. "Moramo da branimo našu automobilsku industriju".
Na taj način Italija će izneti protivpredlog Evropskoj uniji u kojem će tražiti ograničavanje smanjenja emisija zagađujućih čestica na 90% 2035. godine, umesto 100% koliko je predložio Evropski parlament, što će industriji dati priliku automobilskog sektora za prilagođavanje.
Treba podsetiti da je preostalo nešto manje od 12 godina da se u Evropi zabrani prodaja automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Ovom drastičnom merom EU namerava da promoviše prelazak na električna vozila i tako se bori protiv klimatskih promena.
Sa svoje strane, automobilski sektor u Italiji, kao i isti sektori u drugim susednim zemljama, radi na razvoju tehnologije električnog pogona. Ipak, uloga koju motor s unutrašnjim sagorevanjem ima na tržištu i dalje je pretežno dominantna. U Italiji automobilska industrija direktno i indirektno zapošljava više od 270.000 radnika i predstavlja više od 5% BDP-a zemlje.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat