
Ovaj ogromni automobilski koncern pod sobom ima zaista veliki broj marki. Među njima su Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel/Vauxhall, Peugeot i Ram.
Ukratko, široka paleta. Razviti zajedničku strategiju nije lako, ali Stellantis čini sve što je u njegovoj moći da je ostvari. Da li je 2022. bila uspešna za ovaj koncern? Da i ne. Što se tiče prodaje, bilo je dosta dobro, ali kriza je svima uzela danak.
Imenovati marku koja prodaje najviše automobila u ovoj grupi je samo teoretski jednostavno. Bez prethodnog objavljivanja ove informacije većina bi se verovatno kladila na Opel, Citroen ili Peugeot. I evo iznenađenja.
Fiat kralj Stellantisa
Ispostavilo se da najveću popularnost uživa Fiat. Kako tako skromna ponuda vozila ima toliki potencijal? Ipak, brojke ne lažu i mnoge bi vas mogle zaista iznenaditi. Krenimo od toga da je u svemu tome veliku važnost imala Južna Amerika, tačnije Brazil, gde su Italijani s prodajom od 430.000 primeraka ostvarili 21,9 posto tržišnog udela. Tamo su vrlo popularni pick-upovi Strada i Toro.

Veliki tržišni udeo je ostvaren i u Turskoj, gde prednjači Fiat Tipo, popularni kompaktni automobil. Ni kod kuće, u Italiji, nije bilo razloga za žaljenje jer je udeo dostigao 15,1 posto.
Bilo kako bilo, možemo govoriti o senzaciji, jer je evropska ponuda Fiata već stara. Ipak, u segmentu gradskih automobila, Panda i 500 čine 43,8 posto primarnog tržišta. I to govori samo za sebe.
Vredi napomenuti da električni automobili imaju sve veći udeo u prodaji. Fiat 500e je bio lider električnih automobila u Italiji, zauzeo je drugo mesto u Francuskoj i treće u Nemačkoj (kao i u ostalih devet zemalja Starog kontinenta). To je ujedno i Stellantisov najprodavaniji električni automobil.
Izvor: Automobili.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat