home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Master Plan 3

Ilon Mask je objavio svoju viziju održive globalne strategije pod nazivom Master Plan 3, a takođe je najavio novu platformu za Teslu.

Mask je o tome pričao na godišnjem događaju Dan investitora, a koji je bio fokusiran na plan za globalnu ekonomiju bez fosilnih goriva i ulogu koju će Tesla igrati u njoj. Sveobuhvatni događaj je takođe sadržao informacije o radu kompanije sa veštačkom inteligencijom, kao i nove snimke humanoidnog robota kompanije Optimus.

U vezi novorazvijene platforme, Mask kaže da će istovremeno smanjiti troškove i značajno poboljšati proizvodni učinak.

U kompaniji kažu da će njihovi automobili sledeće generacije biti daleko lakši i jeftiniji za proizvodnju, a što znači da će i koštati manje.

Sledeći novi Tesla hečbek model će cenom biti ispod Modela 3, što će ga učiniti i najjeftinijim automobilom brenda.

Što se tiče dugo najavljivanog Cybertruck pick-up vozila, on bi trebalo da krene u proizvodnju ove godine.

Tesla najavljuje da će nova platforma početi da se proizvodi u novoj fabrici u Meksiku.

Tesla Meksiko

Platforma sledeće generacije ide korak dalje; fabrički procesi će biti pojednostavljeni, sa više ljudi koji će moći da rade na komponentama automobila odjednom.

Pored efikasnijih proizvodnih procesa, platforma sledeće generacije će takođe imati više delova dizajniranih u kompaniji.

Potpuna kontrola lanca snabdevanja na nivou komponenti je bila ključna za Teslu u poslednjih nekoliko godina, pošto su ograničenja u snabdevanju ometala proizvodnju automobila.

Tesla je takođe otkrio da radi na novom pogonskom sistemu koji će biti jeftiniji za proizvodnju, efikasniji i manje se oslanjajući na retke metale.

„Naš pogonski sklop i oprema za proizvodnju pogonskih agregata su dizajnirani pod jednim krovom“, rekao je Kolin Kembel, Teslin potpredsednik za inženjering pogonskih agregata. „Inženjeri koji dizajniraju motor nalaze se u istoj prostoriji kao i inženjeri koji dizajniraju mašinu koja će sastaviti taj motor“, dodao je on.

Tesla kaže da će novi pogonski sklop koristiti 75% manje silicijum karbida nego ranije i da će takođe biti kompatibilan sa bilo kojom hemijom baterija, što ga čini manje osetljivim na promene u izvoru ćelija. Cena pogonske jedinice takođe bi trebalo da padne na oko 1000 dolara.

„Ako možemo da napravimo isti broj automobila iz manje fabrike, moći ćemo da povećamo proizvodnju električnih vozila brže“, dodao je Kembel.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 559



Komentari