
Poslednjih šest meseci u vestima iz autoindustrije su dominirale informacije koje su sugerisale da će automobili s unutrašnjim sagorevanjem u EU izumreti već za 15 godina.
EU i Kalifornija su bile spremne da nametnu ograničenja nulte emisije od 2035. godine, a druge države su se spremale da slede njihov primer. To je dalo krila posebno finansijski zainteresovanim stranama iz sfere elektromobilnosti, koji su već počeli da slave. Međutim, stopiranje planova do 2035. bez dizela i benzina ih je sigurno zateklo.
Sada napokon počinje sve više da se priča o problemima, navodi Jutarnji.hr. Nemačka i Italija prete da će poništiti evropsku zabranu unutrašnjeg sagorevanja ako se ne daju ustupci za sintetička goriva koja bi mogla da održe SUS motor u životu, a sada se pokazalo da više od polovine ispitanih stručnjaka iz auto-industrije smatra da je masovni prelaz na električna vozila uopšte nedostižan unutar regulatornih rokova.

Zajedničko istraživanje koje su sproveli ABB Robotics i Automotive Manufacturing Solutions je otkrilo da 59 posto ispitanika sumnja da je prelaz na električna vozila moguć unutar vremenskog okvira koji su odredili zakonodavci.
Navedeni razlozi su uključivali izazove s kojima se automobilska industrija suočila prilagođavanjem novom lancu snabdevanja baterijama, zabrinutost zbog visokih nivoa potrebnih kapitalnih ulaganja, nedostatak sirovina i nedostatak mrežnog kapaciteta i infrastrukture za punjenje.
Među tim zabrinutostima, nedostatak infrastrukture za punjenje je naveden kao najveća prepreka, pri čemu ga je 26 posto ispitanih rangiralo kao glavnu prepreku uvođenju električnih vozila, dok je 17 posto sugerisalo da je problem visoka cena električnih vozila.

Gotovo 600 učesnika ankete je uključivalo stručnjake koji rade direktno za proizvođače automobila, plus dobavljače, inženjere i menadžere zaposlene u automobilskoj industriji. Samo 11 posto veruje da su svi regionalni ciljevi za usvajanje EV-a do 2030.-40. realni.
Studija je takođe pitala te iste stručnjake da li veruju da bi automobilska industrija mogla da pruži održivu proizvodnju i rezultati su bili dosta pozitivniji, samo 4 posto je sugerisalo da to ne bi bilo moguće, ali gotovo jedna četvrtina je rekla da su troškovi za proizvođače izazov.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Cupra / Škoda / Fiat