home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Najavljena zabrana prodaje automobila koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem izazvala je diplomatski rat na relaciji između Nemačke i Francuske, piše Politico.

Nemačka i zemlje saveznice koje podržavaju automobile s motorom s unutrašnjim sagorevanjem zaoštrile su retoriku oko evropskog zakona u sklopu istorijskih nastojanja da se smanje emisije u saobraćaju.

Nakon sastanka u Strazburu ključni ministri iz te grupe zemalja rekli su da treba promeniti pravila koja bi zabranila prodaju novih automobila i kombija s motorima s unutrašnjim sagorevanjem od 2035., što je već prihvatio Evropski parlament i o čemu su se u načelu dogovorile države članice.

„Ne postoji predlog (Evropske komisije) koji je odgovara onome što mi očekujemo i zato još nismo postigli cilj”, rekao je nemački ministar saobraćaja Volker Wissing nakon sastanka.

Ali Francuska ne planira da se preda.

Pariz je nagovestio da će ostati uz plan EU-a da se 2035. postignu nulte stope emisija iz novih automobila i kombija. Isto misli i zvanični Madrid, čime su se te dve zemlje, koje spadaju među najveće proizvođače automobila u Evropi, svrstale uz grupu manjih zemalja koje su se već obavezale da će smanjiti emisije CO2 iz putničkih  vozila.

„Spremni smo da se borimo jer odlaganje bi bila greška u ekološkom smislu, a mislim i ekonomska greška”, rekao je francuski ministar privrede Bruno Le Maire.

S druge strane se nalazi nemačka vlada koja se zajedno sa saveznicima Italijom, Poljskom, Bugarskom i Češkom zauzima za to da se rupom u zakonu omogući da automobili mogu da koriste e-goriva, sintetičku i u određenoj meri zeleniju alternativu fosilnim gorivima, koja se može koristiti u konvencionalnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 596



Komentari