
Kako navode pojedini mediji, Škoda bi mogla biti primorana da prekine proizvodnju Fabije 2025. godine, samo četiri godine nakon debija aktuelne generacije. Tada bi naime trebalo da stupe na snagu Euro 7 propisi o emisiji izduvnih gasova pa bi potrebne modifikacije Fabiju učinile jednostavno preskupom.
U razgovoru za Autocar, izvršni direktor Škode, Klaus Zelmer je priznao da sa Euro 7 na snazi, neće biti moguće da Fabia ostane pristupačna. Čak i nakon nedavnog povećanja cena automobila, Škoda Fabia počinje od 18.300 evra u Nemačkoj, ostajući jedan od najpristupačnijih modela u segmentu. Zelmer veruje da će novi propisi još više povisiti cene, čineći Fabiju preskupom za kupce.
Dok Evropska komisija procenjuje da će dodatni trošak biti samo 304 evra po vozilu, VW grupa misli drugačije. Prošle godine je generalni direktor Volkswagena Tomas Šefer rekao da bi cena modela sa SUS motorima, koji treba da budu u skladu sa Euro 7 propisima, mogla da se poveća za čak 5.000 evra. Ova brojka predstavlja više od 25% početne cene superminija, što ih praktično čini nekonkurentnim.
Zato za Škodu nema smisla da nastavi da prodaje Fabiju ako postane tolika skupa.
Isto važi i za Volkswagen Polo koji se suočava sa pretnjom potpuno električnog ID.2 slične veličine koji se očekuje 2025. godine.
Euro 7 propisi će stupiti na snagu od jula 2025. za sve nove automobile i LKV. Proizvođači automobila se bore da odlože ovu promenu koja bi imala danak na manje i pristupačnije segmente. U tom kontekstu, Zelmer je rekao: „Želimo da poštujemo klimu, ali ako trenutni nacrt postane stvarnost do 2025. godine, morali bismo da imamo tehnologiju u automobilima koja ili još nije razvijena, ili je toliko skupa da će 15 hiljada evra vredan automobil tada koštati 20 hiljada evra”.
Njegov argument je da će, ako novi automobili postanu tako skupi, biti teško prodati ih jer bi ljudi možda radije zadržali svoja starija vozila koja više zagađuju. Generalni direktor Škode je dodao: „Moramo da sednemo zajedno i moramo da imamo dobar plan, koji je dobar za sve: i za potrošače i za klimu“.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs