
Volvo je saopštio da je novi električni EX90 naišao na izuzetan prijem kod kupaca pa je celokupna proizvodnja predviđena za prvu godinu već rasprodata.
EX90 će koštati od 80.000 dolara, ali ta činjenica nije odvratila kupce koji su razgrabili automobile koji će biti dostupni u prvoj godini proizvodnje.

Reakcija kupaca je „premašila najsmelije i najambicioznije interne projekcije kompanije“, navodi Volvo. „Kao rezultat toga, Volvo Cars je za sada zatvorio knjigu narudžbina jer je prva predviđena serija rasprodata, ali će se uskoro ponovo otvoriti.”
EX90 pokreću dva elektromotora, pogon je na sva četiri točka, dok domet iznosi do 580 km. Dve verzije će biti na raspolaganju prilikom lansiranja, obe opremljene baterijom od 107 kWh koja može da koristi 250 kW DC punjenje za punjenje od 10-80 posto za 30 minuta.
Standardni EX90 isporučuje 408KS i 770 Nm obrtnog momenta, a Performance verzija raspolaže sa 517KS i 910 Nm pa 2818 kg teški automobil do 100 km/h stiže za 4,9 sekundi.
U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 ima obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju.
Najsavremeniji bezbednosni sistemi su osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje „zaštitni štit“, koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.
Ovo vozilo sa sedam sedišta dolazi sa Lidar tehnologijom koja je standardno ugrađena u čitav asortiman za otkrivanje pešaka udaljenih do 250 metara i pruža autonomnu sposobnost Nivoa 3. EX90 takođe brine o ljudima iznutra i ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava da deca i psi budu ostavljeni u vrućim automobilima.

Ističe se i veliki ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča na centralnoj konzoli, koji se koristi za upravljanje skoro svim funkcijama jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Ima Google Android Automotive OS, što bi trebalo da znači da dobro reaguje na glasovne komande i može da prihvati over-air ažuriranja.
Kabina je delimično izrađena od održivih materijala, uključujući reciklirane plastične boce, tkanine za sedišta od vune i drvo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs