home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Toyota Corolla Cross H2

Kođi Sato, čovek koji je zamenio Akija Tojodu na čelu japanskog automobilskog giganta, dao je intervju u vezi s tim kako bi najveći svetski proizvođač trebalo da smanji flotnu emisiju i postane ugljenično neutralan do sredine ovog veka, u okviru Toyota Environmental Challenge 2050 plana.

On je objasnio da ne postoji pojedinačna solucija, jer plan podrazumeva investiranje u različite tehnologije.

Kođi Sato kaže da trajnost baterija u čvrstom stanju ostaje „ogroman izazov“. Međutim, on i dalje gaji optimizam: „Ako prođemo to poglavlje, energetska efikasnost će biti zaista fantastična. Tu smo, ali nam je potrebno nešto vremena.“ Januara prošle godine, Toyota je najavila da će imati hibridni model s čvrstim baterijama u prodaji do 2025.

Sintetičkim gorivima je takođe potrebno izvesno vreme da evoluiraju, kaže ovaj pedeset trogodišnji inženjer. On je spomenuo energiju neophodnu za proizvodnju e-goriva, koja je i dalje skupa, tako da će ih samo dalji tehnološki napredak učiniti održivim u smislu masovne proizvodnje. Vredno je pomena da je Porsche započeo proizvodnju sintetičkog goriva u fabrici u Čileu, budući da proizvođač iz Cufenhauzena smatra da motori SUS mogu preživeti, uprkos neizbežnoj električnoj budućnosti. Međutim, šef marke Volkswagen, Tomas Šefer, nedavno je izjavio da e-goriva stvaraju „nepotrebnu buku“, budući da su motori s unutrašnjim sagorevanjem „stara tehnologija“.

Toyota Hilux H2

Da se vratimo na Toyotu: Kođi Sato priznaje da kompanija koju vodi možda malo zaostaje za rivalima u smislu električne ponude, jer gama još uvek nije dovoljno pokrivena. U izjavi koja je usledila, on je dao prednost kvalitetu u odnosu na kvantitet: „Ne radi se samo o brojkama u smislu koliko modela imamo na tržištu, već o tome koliko su oni dobri, kako za kupce tako i životnu sredinu.“

Toyota GR Yaris H2

Novopečeni šef Toyote je dodao da smanjenje emisije treba biti postignuto ne samo uz pomoć hibrida, „plug-in“ hibrida, elektromobila i sintetičkog goriva, već i vodonika. On nije striktno mislio na gorivne ćelije, već i motore s unutrašnjim sagorevanjem modifikovane tako da mogu da funkcionišu na vodonik, s čim se već eksperimentiše u GR Yaris i GR Corolla trkačima.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 351



Komentari