home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel Combo-e

Britanska automobilska industrija rizikuje da bude desetkovana osim ako vlada Velike Britanije ponovo ne pregovara o svom Bregzit sporazumu sa Evropom.

To kažu šefovi Stellantisa koji su političarima rekli da stotine hiljada poslova visi o koncu, prenosi Carscoops.

Proizvođač automobila s tim u vezi pominje aktuelni trgovinski sporazum čiji uslovi će dovesti do toga da električni kombiji marke Opel, Peugeot i Citroen koji se izvoze iz Britanije u Evropu budu pod tarifama od sledeće godine. U sporazumu koji je postignut između Velike Britanije i EU kaže se da 45 odsto vrednosti električnog vozila mora doći ili iz Britanije ili iz EU kako bi se izbegle tarife koje se primenjuju od 2024.

Stellantis ima fabriku u Lutonu koja proizvodi velike kombije i drugu u Elsmer Portu koja je ranije proizvodila Astru hečbek, ali je pretvorena u pogon za proizvodnju Opel/Vauxhall Comba i njihovih rođaka Peugeot Partnera i Citroen Berlinga. Taj plan transformacije od 100 miliona funti (126 miliona dolara) je iznet 2021. godine kada je Stellantis bio uveren da će moći da ispuni uslove trgovinskog sporazuma, ali sada kaže da se to neće dogoditi i želi da se rok produži do 2027. godine, navodi Rojters.

„Ako troškovi proizvodnje električnih vozila u Velikoj Britaniji postanu nekonkurentni i neodrživi, operacije će se zatvoriti“, navode iz Stellantisa.

Mini je već odlučio da pravi električnu verziju svog novog hečneka u Kini, a ne u Oksfordu, gde će nastaviti da proizvodi Mini sa SUS motorima.

U razgovoru za BBC Radio, bivši šef Aston Martina Endi Palmer, trenutno predsednik evropskog proizvođača baterija InoBat, sugerisao je da je 800.000 radnih mesta u Velikoj Britaniji u pitanju ako britanska vlada brzo ne pregovara o svom trgovinskom sporazumu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 507



Komentari