home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda Enyaq

Forsiranje električne mobilnosti čini se kao jasan put Evropske unije. Naravno, otvorena je magistrala i drugim tehnologijama s nultim emisijama u saobraćaju, ali za sada ih, osim vodonika, nema na vidiku.

Međutim, ni sa električnim automobilima situacija nije jednostavna. Naime, izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno zaključuje da za sada postoje uska grla u lancu snadevanja sirovina koja bi mogla da ugroze celu tranziciju. Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju. Zato napori EU-a da se poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni za zadovoljenje rastuće potražnje, piše Revija HAK.

Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne budu rasli prema planu. Moglo bi se dogoditi da EU ipak neće zabraniti prodaju novih automobila na benzin i dizel nakon 2035. godine.

U drugom scenariju bi trebalo da se oslanja na baterije i električna vozila iz trećih zemalja kako bi se postigli klimatski ciljevi EU-a. To ide na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo celog kontinenta.

Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila bi trebalo da bude zabranjena od 2035. godine. Baterije su zato od velike strateške važnosti za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 449



Komentari