
U nekim evropskim državama cene goriva se određuju na dnevnom nivou. Sve je to jednostavna igra odnosa ponude i potražnje, a cilj je pronaći pravu cenu i ne oterati vozače preskupom ponudom u trenucima kada je i potražnja najveća. Do sada su se takvim poslovima bavili ljudi, a sada posao preuzima veštačka inteligencija, koja postaje sveprisutna u našim životima.
S novom vrstom tehnologije formiranja cena se eksperimentiše i u Švajcarskoj, piše Revija HAK. Danska firma A2i nudi takav softver za benzinske stanice. Program može da koristi podatke o kupcima za identifikovanje trendova i pružanje dinamičnih cena usmerenih prema budućnosti i kupcu, kažu u A2i. Švajcarski SRF javlja da lanac benzinskih stanica Migrol sada testira takav AI softver na nekim prodajnim mestima na tamošnjem tržištu. Firma nam objašnjava da je cilj da se kupcima ponudi dobra ponuda: uz softver, cene mogu da se dizajniraju efikasno i privlačno.
Često će vam oni koji određuju cene prikazati svoje ideje kao nešto najlepše što će vam se dogoditi u životu, a već iz vlastitog iskustva znate da baš i neće biti tako. Da li će se cena formirati u korist kupca? Odgovor verovatno znate i sami. Kako se dalje navodi u članku, studija iz Nemačke daje prve naznake da će veštačka inteligencija dodatno povećavati marže benzinskih stanica, odnosno da će perfidno optimizovati zaradu. Postoji rizik da će se algoritmi softvera koristiti za sklapanje tihih sporazuma koje niko ne može dokazati.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: A2isystems.com