
Nova studija stavlja u odnos boju automobila i gubitak vrednosti vozila s vremenom.
Tržište polovnih automobila prati tržište novih automobila kad su u pitanju trendovi kretanja cena. Međutim, kad su u pitanju izbor i ponuda boja, važe neka druga pravila. To potvrđuje studija napravljena na 1.3 miliona vozila modelske godine 2020., koje je između avgusta 2022. i marta 2023. godine analizirao iSeecars.
Prilikom poređenja cena i pada vrednosti automobila u obzir je uzeta inflacija a zatim su cene upoređene prema boji i tipu vozila. A rezultati su iznenađujući, piše Index.hr.
Bez obzira na tip vozila, žuta boja se uvek najviše ceni. Iako je pri kupovini novih vozila retko prvi izbor kupaca, žuta boja se na tržištu polovnih kotira bolje. Automobil nakon tri godine gubi oko 22.5 posto svoje vrednosti, dok žuti automobili gube samo 13.5 posto.
Na drugom mestu je bež boja kod koje je pad vrednosti 17.8 posto. Slede opet egzotične boje narandžasta, zelena i crvena. Iznad tržišnog proseka su još bela, plava i siva. Na drugom kraju lestvice neslavno poslednje mesto drži zlatna boja. Ti automobili nakon tri godine gube čak 25.9 posto vrednosti.
Kod kabrioleta je prosečan pad vrednosti vozila nakon tri godine 25.9 posto, ali ako je žute boje, onda pad iznosi 15 posto. U slučaju coupea prosek je 12.2 posto, a za one žute boje tek 5.6 posto. Najveća razlika je vidljiva kod SUV-ova. Oni prosečno gube na ceni 24.8 posto, ali ako su žute boje, pad je tek 9.1 posto.
Treba reći da studija obuhvata američko tržište, a samo izbor boje na tržištu polovnih vozila starih do tri godine znači razlike u cenama i do 5000 dolara.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi