
Mada je Ford nedavno prestao sa proizvodnjom dosadašnje Fieste, neki izveštaji iz britanskih izvora sada kažu da ostaje mogućnost da se Fiesta jednog dana opet vrati na scenu, ali u električnoj verziji.
Ford naime nije isključio korišćenje nove MEB Entry platforme Volkswagen grupe za eventualnu električnu Fiestu, ali takav automobil nije neposredan prioritet.
Ford Fiesta je izašla iz proizvodnje prošle nedelje nakon 47 godina i sedam generacija, kako bi se napravilo mesto za novi električni SUV Ford Explorer (baziran na Volkswagenovoj MEB platformi), da ga zameni na proizvodnoj liniji u Fordovoj fabrici u Kelnu u Nemačkoj.
Ford do sada nije zvanično najavio planove da zameni Fiestu električnim ekvivalentom, jer umesto toga cilja na segmente sa većom maržom. Ali sada, u intervjuu za Automotive News Europe (ANE), Fordov evropski šef Martin Sander je nagovestio mogućnost da takav automobil postane stvarnost, pošto je ranije sugerisao Autocaru da projekat nije u potpunosti isključen.
Rekao je da Ford ima „veoma konstruktivnu i pozitivnu saradnju sa Volkswagenom i da možda istražujemo mogućnosti da to podignemo na viši nivo“. Ford je već potvrdio planove za drugi električni SUV baziran na MEB arhitekturi pune veličine i ostavio je otvorenu mogućnost buduće saradnje sa Volfsburgom i izvan toga.
Još uvek nije doneta odluka o tome da li će Ford koristiti manju MEB Entry platformu za jedan od svojih automobila.
MEB Entry platforma je debitovala kao osnova Volkswagen ID.2all koncepta – kompaktnog i pristupačnog električnog hečbeka. ID.2all, koji će postati ID.2 kada stigne u proizvodnju 2025. godine, nije nesličan po obliku i veličini od sada penzionisane Fieste, a sa ciljnom cenom od 22.000 funti, takođe je veoma sličan pozicioniranju.

Ali prvo, Ford razvija sopstvenu globalnu arhitekturu za električna vozila za upotrebu na budućim proizvodima i procenjuje proizvodnju vozila na ovoj platformi u Valensiji.
„Naš prvi prioritet je da svoju platformu i sopstvenu tehnologiju prenesemo u Evropu, jer zaista verujem da gradimo veoma, veoma konkurentnu platformu“, rekao je Sander za ANE.
Šef Volkswagena Tomas Šefer je još ranije rekao da će firma biti otvorena da ponudi platformu trećim stranama kada bude spremna.
Dakle, direktna zamena za Ford Fiestu nije neposredan prioritet za Ford. Kao što je Sander rekao: „Moramo biti mudri u svojim izborima i odlučiti gde ćemo potrošiti svoj novac, gde da napravimo neophodnu investiciju kako bismo došli do pozitivnog poslovnog slučaja.”
Dodao je: „U ovom trenutku, sa troškovima baterija tamo gde jesu, ne vidim električnu Fiestu u skorije vreme.”
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs