
Kada je Saab bankrotirao, NEVS (New Electric Vehicle Sweden) je kupio njegovu imovinu i tada je počeo da radi na električnoj verziji Saaba 9-3 (nazvanoj 9-3EV). Uprkos nekoliko isporuka u 2018., NEVS 9-3EV nikada nije dostigao fazu masovne proizvodnje.
U naredne dve godine, Evergrande grupa sa sedištem u Kini kupila je većinski udeo i na kraju u potpunosti preuzela NEVS. U tom periodu, kineski konglomerat se suočio sa nizom finansijskih problema koji su ga doveli do toga da je želeo da se rastereti nedavno kupljenog proizvođača automobila. Kako bi sprečio bankrot, NEVS je najavio da će ući u „režim hibernacije“ i otpustiti 95 odsto zaposlenih.
U svetlu najave o „hibernaciji“, tim u NEVS-u je odlučio da pokaže jednu od svojih kreacija, Emily GT, početkom 2023. Emily GT je sportska električna limuzina sa baterijom od 175 kWh, ciljajući na domet i do 1000 km, a opremljen je sa četiri elektromotora.
Prikazivanje Emily GT-a je podrazumevalo i otkrivanje tehnologije kompanije i privlačenje investitora da spasu kompaniju. Kako piše Saab Planet, plan tima je upalio. Neidentifikovani investitor je naime potpisao pismo o nameri kupovine za projekat Emily.

U okviru kupoprodajnog ugovora, pogon u Trolhatanu u Švedskoj će ponovo započeti proizvodnju. Više informacija će se verovatno pojaviti sledećeg meseca, ali za sada, Saabov duh je ponovo dobio život.

Detalji tek treba da budu objavljeni, ali naziv Saab možda neće biti u upotrebi. Bez obzira na naziv, Emily GT hvata suštinu Saaba u modernom paketu. Sa svojom prepoznatljivom plutajućom linijom krova i mišićavim proporcijama, električna limuzina oličava viziju naslednika Saaba 9-5 Aero.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Arhiva / Screenshot Vimeo