
Jaguar će u budućnosti ciljati bogate američke kupce, a to će činiti sa dizajnom koji polarizuje.
U Jaguaru žele da ponove uspeh iz 1990-ih, posebno u Severnoj Americi, kada su njihovi automobili bili skuplji i ciljali bogatiju demografsku grupu nego što je brend radio proteklih godina.
„Samo u SAD ima 20 miliona milionera“, prenosi Auto News Europe reči novog izvršnog direktora kompanije Ejdrijana Mardela. „Dakle, manji obim, viša cena, to je apsolutno prava pozicija za Jaguar danas.”
Ali čelnici JLR-a su priznali da je strategija brenda da juri obim tokom prethodne dve decenije, prvo pod Fordom, a zatim Tatom, značila da je izgubio kontakt sa zajednicom bogatih kupaca automobila. Dok je Mardel diplomatski priznao da je „razumno pretpostaviti da je potrebno mnogo posla da se izgradi kapital brenda“, šef dizajna Geri Mekgovern je bio iskreniji u svojoj proceni i o potrebi za „neustrašivim“ dizajnom koji je osmišljen da šokira i ponovo angažuje bogate.
„Ono o čemu nećemo brinuti je da nas svi vole, jer to je poljubac smrti“, prenosi njegove reči Auto News Europe, govoreći o polarizirajućem novom dizajnu.
Novi Jaguari će biti „bujni, neustrašivi i zapanjujući“, kaže MekGovern.
Kasnije ove godine Jaguar će otkriti prvi od tri nova potpuno električna vozila, GT sa četvoro vrata i dometom do 700 km koji će se naći u salonima 2025. po ceni od oko 125.000 dolara. Uslediće još dva električna vozila (najverovatnije krosoveri), oba napravljena na novoj platformi JEA (Jaguar Electric Architecture).
Obim će biti oko 50.000 automobila godišnje za čitav asortiman. Svi automobili će se proizvoditi u novom namenskom prostoru u JLR-ovom proizvodnom pogonu u Solihulu.
Investicija u preporođeni Jaguar iznosi oko 2,25 milijardi funti, što je potvrdio finansijski direktor JLR-a Ričard Molinoks.
On je dodao da će ukupna investicija JLR-a iznositi 15 milijardi funti u narednih pet godina, a budući da se očekuje da će Jaguar činiti oko 15% buduće prodaje JLR-a, "investicija je srazmerna" tome, što će rezultirati tom cifrom od 2,25 milijardi funti.
Ivan Mitić – Autoblog.rs