home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche 911

Porsche planira da zadrži 911-icu kao jedinu seriju modela opremljenu motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon što postepeno elektrifikuje ostatak svoje linije.

Nemačka marka takođe ulaže u e-goriva u potrazi za održavanjem dužeg života SUS motora.

Karl Dums, koji je odgovoran za razvoj e-goriva u Porscheu, priznao je da je njihova „strategija na prvom mestu prelazak na električnu mobilnost“, ali je rekao da će proizvoditi 911 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem „što je duže moguće“.

Aktuelna generacija 992 je predviđena za doterivanje kasnije ove godine, uz glasine o uvođenju hibridne varijante u drugoj polovini decenije.

Porsche želi da električni automobili čine 80% njegovog obima prodaje do 2030. godine. 911 je činio 13% prodaje Porschea u 2022. godini, tako da ovaj cilj zvuči uverljivo budući da će svi ostali modeli do tada biti EV-ovi.

Sledeći električni Porsche posle Taycana biće 718 Boxster/Cayman, a za njim slede Macan i Cayenne SUV koji su najprodavaniji brendovi. Porsche planira da zadrži proizvodnju Macana i Cayenna sa SUS pogonom u narednih nekoliko godina, iako će svi modeli sa unutrašnjim sagorevanjem koji nisu 911 nestati do 2030.

Da bi motor sa unutrašnjim sagorevanjem održao što duže u životu, Porsche ulaže u e-goriva, strategiju koja je odvojena od njegovih planova za EV. Porsche se nada da će EU dozvoliti prodaju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem koja koriste e-goriva i nakon 2035. Međutim, stručnjaci sugerišu da će e-goriva biti pogodnija za nišne proizvode kao što su superautomobili i hiperautomobili zbog njihove visoke cene.

Porsche je već uložio preko 100 miliona dolara u energetsku kompaniju HIF Global iz Čilea, koja ima za cilj da započne izgradnju najveće svetske fabrike za e-goriva 2024. godine u Matagordi u Teksasu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 354



Komentari