home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla domet

Kod električnih vozila može da bude značajan jaz između dometa prema proceni proizvođača, dometa u stvarnom svetu te dometa prema, na primer, Agenciji za zaštitu okoline SAD-a (EPA), koja sprovodi zasebna testiranjima. Nova studija sada dokazuje da su te razlike velike, analizirajući podatke s hiljada aktivnih Tesla vozila.

Recurrent Auto, kompanija za trgovinu i istraživanje automobila, prikupila je podatke od preko 12.000 Tesla vozila i 360.000 ciklusa punjenja zajedno s povratnim informacijama od nekoliko Tesla vozača. Tako je na temperaturama nižim od -1 Celzijusa, Teslin Model Y imao prosečni domet od otprilike samo 45 posto procene EPA-e. Na višim temperaturama, između 21 – 32 C, raspon se poboljšao, zadržavši preko 60 posto EPA procene. Ovi se podaci se baziraju na 3332 vozila. Podaci iz Modela S su dali slične rezultate. Na nižim temperaturama električna limuzina je izgubila preko 50 posto dometa, ali u toplijim klimama zadržala je oko 60 posto napunjenosti, navodi Revija HAK.

U zasebnom testu, suosnivač i izvršni direktor Recurrenta Scott Chase otkrio je da je maksimalni domet na njegovom Modelu Y iz 2021. s EPA dometom od 524 km bio samo 405 km tokom toplih meseci između juna i septembra, u Miniapolisu. U decembru i januaru maksimalni domet je bio samo 302 km, odnosno 315 km. Naravno, nije samo Tesla pogođena vremenskim uslovima – i kod drugih proizvođača i njihovih električnih vozila temperature igraju važnu ulogu.

U izjavi, Chase je rekao:

– Vlasnici električnih vozila znaju da njihov domet pada na vrućini i hladnoći, ali to ne vide na kontrolnoj ploči svog automobila. Realnost je da se zakoni fizike primenjuju i na Teslu, koja se ne razlikuje puno od drugih proizvođača automobila.

Podsećamo, nekoliko faktora diktira domet, a ne samo temperatura. To su sledeći paramatri: brzina vetra, promene nadmorske visine, teren, stanje guma, starost i degradacija baterije… . piše Motor1.com.

Izvor: Revijahak.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva / Screenshot YouTube



čitanja : 440



Komentari